A cég vezetése és az üzemi tanácsok képviselői a költségcsökkentés lehetséges módozatairól próbálnak egymással megállapodásra jutni.
A menedzsment elsősorban a munkaidő térítésmentes növelését, a prémiumok megnyirbálását és a fizetett szabadság idejének szűkítését követelte, mondta el a Süddeutsche Zeitungnak Erich Klemm, az üzemi tanácsok szövetségének vezetője.
Az esetleges változtatások elsősorban a cég brémai, untertürkheimi, sindelfingeni, wörthi és mannheimi egységét érintenék. A menedzsment szerint a kiadások visszafogása a feltétele annak, hogy a cég meg tudja valósítani új beruházásokról szóló terveit.
Klemm kifejtette, hogy nem hagyják magukat zsarolni, mivel végső soron mintegy 10 ezer hazai munkahely léte forog kockán.
"Olyan változtatásokba sem egyezünk bele, amelyek hátrányosan változtatnák meg a jelenlegi bérszerződéseket" - tette hozzá Jörg Hofmann, az IG Metall egyik vezetője.
Korábban Jürgen Hubbert, a konszern elnökségének Mercedes-csoportért felelős tagja állítólag azt követelte, hogy az új modellek esetében autónként 500 euróval csökkentsék a kiadásokat.
(Menedzsment Fórum)
10 ezer fős elbocsátástól tartanak a DaimlerChryslernél
A német-amerikai autóipari konszern szakszervezete úgy vélekedik, hogy a bejelentett takarékossági intézkedések miatt akár 10 ezer ember munkahelye is veszélybe kerülhet a cég német egységeiben. A menedzsment és az üzemi tanácsok közötti tárgyalások jelenleg is folynak.