A következő szezontól érvénybe lépő megállapodás szerint mind a férfi, mind pedig a női liga (WNBA) esetében Adidas termékekben fognak pályára lépni a játékosok. A cég logója ugyan a meccseken hordott mezeken nem fog szerepelni, ám a melegítőkön és az ismert sztárok számaival ellátott másolatokon már ott lesz. A német cég által fizetendő összeget a felek egyelőre nem hozták nyilvánosságra. A független szakértők komoly forgalombővülést jósolnak ezáltal az Adidasnak, ami a részvényárakban is tükröződik, a bejelentést követően 3 százalékkal ugrott meg a cég papírjainak kurzusa.

Az Adidas a most nyélbeütött üzletet a tavaly felvásárolt Reeboknak köszönheti, amelynek korábban hasonló megállapodása volt a ligával. A Reebok ugyanakkor továbbra is az NBA hivatalos cipőmárkája, közölték a felek.
A felek abban is egyetértésre jutottak, hogy az NBA hivatalos shopjában növelni fogják az Adidas termékek számát, míg a német cég a márkaboltjaiban fog kialakítani kosárlabda szekciót. Ez utóbbi a ligának is óriási jelentőségű kérdés, hiszen a német cég világszerte több ezer üzlettel rendelkezik, többek között Kínában is, amely az NBA egyik legfontosabb Amerikán kívüli célpiaca.
Erich Stamminger az Adidas márkáért felelős igazgató szerint a mostani lépéssel végre módosíthatják a nagyközönségben a társaságról kialakult képet, és kitörhetnek a labdarúgó vállalat imázsból. Nem mellékes persze az sem, hogy a konkurens Nike-t hazai pályán támadhatják. Hiszen miközben az Egyesült Államokban eddig a németeknek viszonylag kevés babér termett, a tengerentúlon igen népszerű sportban sem tudtak komoly eredményeket felmutatni.