3p

A szakszervezet szerint 150 millió forintba kerülhet a HÉV kiválása a BKV-ból. Ugyanakkor az érdekképviseletek szerint a BKV vezetése nem készített semmiféle hatástanulmányt, és szerintük a MÁV-val sem egyeztettek.

A szakszervezetek szerint a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) vezetése nem tudja, hány embert foglalkoztatnak a HÉV-nél; Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese szerdán közölte, becslések szerint legalább 150 millió forintba kerülne a helyiérdekű vasút kiválása a BKV-ból.

A szakszervezeti vezető szerdán, a közlekedési vállalat menedzsmentjével folytatott megbeszélés után elmondta, hogy jövő hétfőn letelik a határidő, amelyet az érdekképviseletek a cégvezetésnek adtak, hogy választ kapjanak a HÉV kiszervezésével kapcsolatos kérdéseikre. A BKV vezetésének képviselői tárgyaláson nem tudták megmondani, hogy mekkora a HÉV-nél dolgozók létszáma; az üzletág esetleges kiszervezése után mennyien dolgoznának ott és milyen munkakörben.

A kiszervezésről semmiféle hatástanulmány nem készült - hangsúlyozta Gulyás Attila. Hozzátette: "sőt, kiderült, hogy még a MÁV-val sem egyeztettek, pedig a tervek szerint a vasúttársasággal közös cégbe kerülne a kiszervezés után a HÉV". A BKV vezetősége továbbra sem tudta bemutatni a társaság előzetes üzleti tervét és a közép- és hosszú távú finanszírozást rendező koncepciót sem, amire pedig ígéretet tettek.

Gulyás Attila hangsúlyozta: a határidő leteltével néhány nap alatt dönthetnek a nyomásgyakorlásról és akár egy hónapon belül újabb BKV-sztrájk lehet. A szakszervezeti vezető szerint a cég vezetősége nem követ el mindent, hogy elkerülje a sztrájkhelyzetet. A felek legközelebb pénteken egyeztetnek újra az elővárosi vasút kiszervezéséről.

Az érdekképviseletek úgy vélik, attól, hogy holdinggá alakulna a BKV, még nem feltétlenül lesz eredményes a gazdálkodása, viszont sokak állása kerülhet veszélybe. Ezért hatástanulmányokat, illetve az eredményes gazdálkodáshoz szükséges foglalkoztatás fenntartását kérik. A hét elején kezdett egyeztetést 11 érdekképviseleti vezető kérte Kocsis István vezérigazgatótól.

A BKV szerdán este azt közölte az MTI-vel, hogy a HÉV-ágazatot érintő átszervezésről szóló hatástanulmány, valamint az ehhez kapcsolódó létszámterv; a társaság közép- és hosszú távú finanszírozási koncepciójának, illetve a vállalat üzleti előtervének kidolgozása folyamatban van. Mint írták, a szerdai tárgyaláson  a vállalat tervezett átszervezésének hatásait érintő, valamint a létszámokkal kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a felek. Hozzátették, hogy továbbra is a megegyezés a cél. 

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!