A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium uniós fejlesztésekért felelős államtitkára elmondta: miközben megvizsgálják, melyik vasútvonalakon lehet gazdaságosan közlekedtetni a vonatokat, egyúttal nagyarányú fejlesztések zajlanak szerte az országban. Így a Budapest-Székesfehérvár vonal korszerűsítésére 100 milliárd, a Záhony térségi hálózat fejlesztésére 30 milliárd, a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal megújítására 40 milliárd forint jut. Elkészült az elővárosi vasútfejlesztési koncepció is amelynek alapján a következő években a Budapestre befutó 11 vonalon teremtik meg a feltételeket a gyorsabb, kényelmesebb utazáshoz - tette hozzá.
A pilisi vasútberuházásról az államtitkár elmondta, hogy itt 4,9 milliárd forintos fejlesztés valósult meg. Ennek keretében a 15 kilométernyi vágány épült, 9 kilométeres szakaszon felújították a síneket, kicserélték a felsővezetéket, a biztonsági berendezéseket, zajvédő falakat szereltek fel és az állomásnál egy vasúti aluljáró is megépült.
Mindezek eredményeként a Budapest-Cegléd vonalon gyorsabban mehetnek a vonatok, biztonságosabb az utazás, ami azért is fontos, mert ez a vonal része a nemzetközi vasúthálózatnak, és nagy rajta a forgalom. Pilisről naponta 8 ezren utaznak oda és vissza Budapestre - hívta fel rá a figyelmet Varjú László.
MTI/Menedzsment Fórum