Az idei évben a világ legnagyobb reklámpiaca, az amerikai 140,3 milliárd dolláros lesz, vélik a TNS Media Intelligence/CMR szakemberei. Mindez 9,3 százalékos bővülés a 2003-as évhez képest.
A növekedés motorja az élénkülő gazdaság - mondta el egy szakkonferencián a TNS elnök-vezérigazgatója Steven Fredericks, de az idei olimpia és az amerikai elnökválasztás is jótékonyan járul az idei kilátásokhoz. A világ legjelentősebb sporteseményéhez kapcsolódóan a cégek 1,5 milliárd dollárral költenek többet, míg a politikai kampányokból 850 millió dollárra számíthat a média.
Az éves 9,3 százalékos átlagos bővülés viszonylag egyenletes lesz az év során: az első félévben 9,4, míg a másodikban 9,2 százalék lehet a növekedés. A jelentősebb médiumok mindegyik profitál a reklámpiac fejlődéséből, leginkább az internet, ahol közel 16 százalékos ugrást valószínűsítenek. A prognózis szerint a televíziós szektor lehet a másik nagy nyertes, míg a nyomtatott sajtónak szerényebb, átlagosan 6 százalék körüli növekedéssel kell beérnie.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Az olimpia lendületet adhat a reklámpiacnak
Újabb optimista reklámpiaci előrejelzések
6 százalékkal nőtt a reklámpiac 2003-ban
1,5 milliárd dollárral dobja meg a reklámpiacot az olimpia
Az idei évi kilátásokat illetően többször adtak hangot optimizmusuknak a szakemberek, most mindezt számszerűsítették is.