Jürgen Schrempp, a DaimlerChrysler vezére további négy évig a konszern élén szeretne maradni. A vezető megerősítette, hogy a konszern Hyundai-stratégiájában változások várhatók, emellett kiemelte, hogy a jövőben fokozottan az ázsiai piacra koncentrálnak majd.
"Az a célom, hogy a szerződésemben foglalt időt kitöltsem. Tehát 2008-ig nem kívánok távozni a konszern éléről" - mondta el Schrempp a Stuttgarter Zeitungnak egy csütörtökön megjelent interjúban.
A vezető hozzátette: elhatározásában döntő szerepet játszik az, hogy mind a felügyelőtanács tagjai, mind a munkavállalók támogatásukról biztosították. Schrempp szerint a DaimlerChrysler a jövőben az ázsiai piacon erős növekedést kíván produkálni. A középtávú tervek alapján a konszern összforgalmának egynegyedét kell majd ezen a kontinensen lebonyolítani. "Számottevő növekedés ugyanis csak ott lehetséges, ahol a piac is lényeges mértékben bővül. Ilyen szempontból Ázsia kiváló célpont" - tette hozzá.
Schrempp egyidejűleg elismerte, hogy a cég és a Hyundai között fennálló szövetségben "változások fognak bekövetkezni", a tárgyalások még jelenleg is folyamatban vannak.
A nagy port felvert Mitsubishi-üggyel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy a csőd szélén álló japán cég szanálásától való elállást ő ajánlotta a felügyelőtanács figyelmébe. Mint ismert, a korábbi értesülések még arról szóltak, hogy Schrempp - a testület néhány tagjával ellentétben - a Mitsubishi szanálását pártolta.
A vezető annyit azonban elismert, hogy a kérdéssel kapcsolatban véleménykülönbségek mutatkoztak a vezetőségben.
A vezető szerint a japánok számára negatív döntés legfőbb oka az volt, hogy a Mitsubishi-csoport nem volt hajlandó elállni bizonyos, a Mitsubishi Motorsra vonatkozó követeléseitől. A konszern vezére a történtek ellenére is "teljesen valószínűtlennek" tartja azt, hogy a japán cég összeomlik.
(Menedzsment Fórum)
2008-ig posztján kíván maradni a DaimlerChrysler vezére
Jürgen Schrempp, a DaimlerChrysler vezére további négy évig a konszern élén szeretne maradni. A vezető megerősítette, hogy a konszern Hyundai-stratégiájában változások várhatók, emellett kiemelte, hogy a jövőben fokozottan az ázsiai piacra koncentrálnak majd.