A dugódíj eredményeként naponta 60–110 ezer autóval kevesebb közlekedne a főváros belső negyedeiben, ez pedig csökkentené a légszennyezettségét. A terv emellett figyelmet fordít a közösségi és kerékpáros-közlekedés fejlesztésére is.
A kabinet felkérte a szakértőket, fél év alatt készítsenek részletes intézkedési tervet, mely a 2020-ig megvalósítandó jogszabályi változtatások mellett felsorolja a szükséges fejlesztéseket, ezek költségvetési vonzatait.
Más szakértők viszont úgy vélik, a főváros közlekedési helyzete, szerkezete miatt a dugódíjra jelenleg aligha van lehetőség ebben a formában. Ehhez fejleszteni kellene a tömegközlekedést, például visszaállítani a belvárosi villamosokat. Másfelől nehéz lesz a díjfizetés megállapítása, hiszen kizárólag elektronikus úton képzelhető el, írja a Világgazdaság.