2p

2005-re az online munkaerő-közvetítő cégek forgalma el fogja érni a 13 milliárd fontot, azaz 23 milliárd dollárt, állítja az IDC felmérése.

2005-re az online munkaerő-közvetítő cégek forgalma el fogja érni a 13 milliárd fontot, állítja az IDC felmérése.

Az álláskereső portálok hatását ma már nem szabad alulértékelni. Az állásközvetítő, személyzeti tanácsadó vállalkozások számára létfontosságú, hogy felismerjék a piaci trendeket.

A Nielsen/NetRating's Red Sheriff az egyik legnagyobb nemzetközi önéletrajz-bázist kínáló CareerJunction portált elemezte. A felmérés az állásportált látogató 2402 álláskereső adatai alapján készült. A statisztikából kiderül, az álláskeresők 52,7 százaléka férfi, és 47,3 százalékuk nő. Az interneten keresők 29,1 százaléka 25-29 éves, 20,2 százalékuk 30-34 éves, 18,9 százalékuk 18-24 éves, 13,2 százalékuk 35-39 éves. Az online állásvadászoknak csak 8,4 százaléka tartozik a 40 év felettiek csoportjába.

Felsőfokú végzettséggel rendelkezik 87,9 százaléka a vizsgált látogatóknak, 24,5 százalékuk pedig posztgraduális végzettséggel is rendelkezik. 28,3 százaléka az álláskeresőknek a szakember kategóriába sorolható, 19,9 százalékuk adminisztratív szintű munkatárs, menedzser vagy vezető 15, 4 százalékuk. Döntő többségük, 84 százalékuk rendelkezik jelenleg állással, 10,1 százalékuknak nincs munkája. Ez a szakértők szerint azt erősíti meg, hogy az online álláspiacon az egyik munkahelyről a másikba vándorlók vannak többségben.

Az interneten állást keresők negyede 500-9999 fő közti, nagy cégeknél dolgozik illetve dolgozott legutóbb. 16,6 százalékuk 100-499 főt foglalkoztató munkahelyen, 15,1 százalékuk 20-99 fős vállalatnál dolgozott. A válaszadók tehát inkább a nagy cégek alkalmazottai közül kerülnek ki.

Az online álláskeresők nagyobbik hányada, 66 százaléka a munkahelyéről keresi fel az állásportálokat, 22 százalékuk internetezik otthonról. A CareerJunction állásoldal látogatóinak 16 százaléka csak karrierrel kapcsolatos tartalmak iránt érdeklődik, 30 százalékuk pedig csak az online toborzó cégek oldalait keresi fel. A fennmaradó 54 százalék internetes híroldalakat is felkeres.

Gyakran látogatják az állásportálokat, akik válaszoltak a kérdésekre: 61 százalékuk legalább két-három naponta felkeresi az általa kiválasztott website-ot, olvasható a Nielsen/NetRating's Red Sheriff felmérésében.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!