2005-re az online munkaerő-közvetítő cégek forgalma el fogja érni a 13 milliárd fontot, állítja az IDC felmérése.
Az álláskereső portálok hatását ma már nem szabad alulértékelni. Az állásközvetítő, személyzeti tanácsadó vállalkozások számára létfontosságú, hogy felismerjék a piaci trendeket.
A Nielsen/NetRating's Red Sheriff az egyik legnagyobb nemzetközi önéletrajz-bázist kínáló CareerJunction portált elemezte. A felmérés az állásportált látogató 2402 álláskereső adatai alapján készült. A statisztikából kiderül, az álláskeresők 52,7 százaléka férfi, és 47,3 százalékuk nő. Az interneten keresők 29,1 százaléka 25-29 éves, 20,2 százalékuk 30-34 éves, 18,9 százalékuk 18-24 éves, 13,2 százalékuk 35-39 éves. Az online állásvadászoknak csak 8,4 százaléka tartozik a 40 év felettiek csoportjába.
Felsőfokú végzettséggel rendelkezik 87,9 százaléka a vizsgált látogatóknak, 24,5 százalékuk pedig posztgraduális végzettséggel is rendelkezik. 28,3 százaléka az álláskeresőknek a szakember kategóriába sorolható, 19,9 százalékuk adminisztratív szintű munkatárs, menedzser vagy vezető 15, 4 százalékuk. Döntő többségük, 84 százalékuk rendelkezik jelenleg állással, 10,1 százalékuknak nincs munkája. Ez a szakértők szerint azt erősíti meg, hogy az online álláspiacon az egyik munkahelyről a másikba vándorlók vannak többségben.
Az interneten állást keresők negyede 500-9999 fő közti, nagy cégeknél dolgozik illetve dolgozott legutóbb. 16,6 százalékuk 100-499 főt foglalkoztató munkahelyen, 15,1 százalékuk 20-99 fős vállalatnál dolgozott. A válaszadók tehát inkább a nagy cégek alkalmazottai közül kerülnek ki.
Az online álláskeresők nagyobbik hányada, 66 százaléka a munkahelyéről keresi fel az állásportálokat, 22 százalékuk internetezik otthonról. A CareerJunction állásoldal látogatóinak 16 százaléka csak karrierrel kapcsolatos tartalmak iránt érdeklődik, 30 százalékuk pedig csak az online toborzó cégek oldalait keresi fel. A fennmaradó 54 százalék internetes híroldalakat is felkeres.
Gyakran látogatják az állásportálokat, akik válaszoltak a kérdésekre: 61 százalékuk legalább két-három naponta felkeresi az általa kiválasztott website-ot, olvasható a Nielsen/NetRating's Red Sheriff felmérésében.
(Menedzsment Fórum)
23 millió dollárra nő az online álláspiac forgalma
2005-re az online munkaerő-közvetítő cégek forgalma el fogja érni a 13 milliárd fontot, azaz 23 milliárd dollárt, állítja az IDC felmérése.