2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A repülőn utazók számára kevés bosszantóbb dolog van, mint a túlfoglalások miatt lemaradni a gépről. Pedig ez az EU-ban évente negyedmillió utast érint, nem véletlen, hogy az idei évtől szigorúbban szankcionálják mindezt.

A repülőn utazók számára kevés bosszantóbb dolog van, mint túlfoglalások miatt lemaradni a gépről. Pedig ez az EU-ban évente negyedmillió utast érint, nem véletlen, hogy az idei évtől szigorúbban szankcionálják mindezt.

A légitársaságok a gyakorlati tapasztalatok alapján jól [ajanlo=64][igazitas=left/] felfogott gazdasági érdekeik miatt vesznek fel több személyt az utaslistákra, mint az egyes gépek kapacitása - mondják az utazási irodák és légitársaságok érdekei mellett kiállók. Ennek a rendszernek köszönhető, hogy az utasok le tudják mondani az utazásokat. Az EU-s szabályok szigorítása éppen ezért az érintettek szerint az utasok többségének nem védi, hanem éppen sérti az érdekét. Az elmúlt időszakban szigorított uniós szabályok miatt ugyanis a társaságok egyre kevésbé hajlandók pénzt visszatéríteni az utazást lemondók számára.

A most publikált számadatok mást mutatnak, vagyis az évi 250 ezer pórul járt utas érdekeit nem lehet figyelmen kívül hagyni - vélik az EU illetékesei. A jelenlegi szabályozás értelmében túlfoglalás esetén a charter- vagy menetrendszerinti járat utasa három lehetőség közül választhat: visszafizettetheti a jegy árát, megvárhatja a legközelebbi gépet vagy más napra teheti át az utazást.

A túlfoglalás nyomán bekövetkező késés miatt természetesen kártérítés illeti meg az ügyfelet. Ennek összege - a jelenlegi EU-szabályozás alapján - 3500 kilométer alatti távolságnál, maximum két órás késés esetén 75 eurót, két óra feletti csúszásnál 150 eurót tesz ki. A 3500 kilométer feletti szakaszoknál, maximum 4 órás késés esetén minimum 150 euró fájdalomdíj illeti meg az utazót, e feletti csúszás esetén pedig 300 euró jár neki, emellett a felmerülő telefon- és szállásköltségek megtérítésére is igényt tarthat. Az új EU-jogszabály 1500 kilométerig 250, 1500 és 3500 kilométer között 400, 3500 kilométer felett pedig 600 euróban állapítja meg a légitársaság által fizetendő kártérítés mértékét.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Az EU-val pereskednek a fapadosok
Tiltakoznak a légitársaságok a szigorítások miatt
Jövőre már többet kell fizetniük a légitársaságoknak túlfoglalás esetén

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!