Az autópályák díjbeszedési rendszerének kudarca és a költségvetési megszorítások miatt megakadhat a német úthálózat fejlesztése, sok tervezett projekt megvalósításra nem jut majd pénz.
Bár az állam 2015-ig 148 milliárd eurót szeretett volna a közlekedési utak kiépítésére, illetve felújításra fordítani, ebből azonban 24,5 milliárd euró hiányzik. Erre a konklúzióra jutott a Német Környezet- és Természetvédelmi Szövetség (BUND) a napokban nyilvánosságra hozott tanulmányában.
A szervezet szakértői az állam középtávú, 2004 és 2008 közötti finanszírozási programját vették alapul, s ezt gondolták tovább egészen 2015-ig.
Amennyiben 2005-ben sem tudják bevezetni az autópályák új díjbeszedő rendszerét, úgy további takarékossági intézkedésekkel kell számolni.
"Az állami és a tartományi vezetőknek nem pénz után kellene sírni, hanem finanszírozható, környezetbarát koncepciókban kellene gondolkodniuk" - mondta el a Der Spiegelnek Angelika Zahrnt, a szövetség elnöke.
(Menedzsment Fórum)
25 milliárd eurós lyuk tátong a német közútfejlesztésben
Az autópályák díjbeszedési rendszerének kudarca és a költségvetési megszorítások miatt megakadhat a német úthálózat fejlesztése, sok tervezett projekt megvalósításra nem jut majd pénz.