Körülbelül 280 ezer jegyet értékesített szeptemberre és az azt követő időszakra a SkyEurope, mondta el az osztrák televízió kedd esti műsorában Nick Manoudakis, a kedden pénzhiány miatt üzemelése leállítására kényszerült szlovák diszkont légitársaság vezérigazgatója.
Manoukadis abból indul ki, hogy a károsultak többsége visszakapja pénzét. Állítása szerint az utasok hetven százaléka interneten keresztül, hitelkártyával foglalta le jegyét, a hitelkártya-szerződésekben pedig többnyire szó esik arról, hogy a vevők ilyen esetekben visszakaphatják pénzüket, véli a vezető. Utalt arra, hogy sokan rendelkeztek utazási biztosítással, így ők ily módon juthatnak pénzükhöz, a többieknek viszont a csődeljárás nyújtotta lehetőségeken belül kell megpróbálni ugyanezt.
Továbbvinné a márkanevet
A vezérigazgató a történtek ellenére is azt tervezi, hogy fenntartja a SkyEurope márkenevet, ehhez azonban biztos finanszírozásra és a bizalom visszaszerzése van szükség. "Egy okos finanszírozással vissza lehetne nyerni a vevők bizalmát" – magyarázta.
Mint ismert, a még júniusban csődvédelmet kért SkyEurope kedden az összes járatát leállította, miután a vállalat pénzügyi újjászervezésére kijelölt megbízott csődeljárást kezdeményezett ellene. Utóbbi a lépést azzal indokolta, hogy nem sikerült áthidaló finanszírozást találni a vállalat működésének fenntartására. Ráadásul a foglalások száma a sorozatos akciók ellenére csökkent, a bevétel pedig erősen visszaesett.
Menedzsment Fórum