1p

A magasabb jegyáraknak, illetve a csökkenő munkaerőköltségnek köszönhetően javul a légiipar gazdálkodási környezete, összességében azonban így is komoly veszteségek elé néznek a szektorban működő cégek.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint továbbra is a magas üzemanyagár lesz, amely leginkább sújtja a légitársaságokat. A 2005-ös 6 milliárd dolláros összesített veszteséget követően az idén 2,2 milliárd dolláros mínusszal számolnak a szakemberek. Mint azt Giovanni Bisignani, az IATA vezetője elmondta, továbbra is az amerikai cégeknél várható tetemes veszteség, míg az európai és ázsiai társaságok többnyire nyereséges működést várhatnak.

Az IATA adatai szerint - átlagosan 57 dolláros olajár mellett - az idén a tengerentúli cégek 5,4 milliárd dollár deficittel számolhatnak, igaz ez 2005-ben még ennek duplája volt. Európában tovább erősödnek a légitársaságok: a 2005-ös 1,4 milliárd dollár után idén 1,8 milliárdos profitra számíthatnak. A legjobb eredményekkel az ázsiai cégek büszkélkedhetnek majd, az IATA előrejelzése szerint 2,9 milliárd dollár lesz idén a nyereségük.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!