35 éves kapcsolat végére került pont a kedden bejelentett ügylet révén, az amerikai autógyár és a japán társaság ugyanis ennyi idő óta működött partneri- és tulajdonosi szövetségben. A GM számára azonban az égető problémák közepette az értékesítésből származó bevételek minden más szempontnál fontosabbak voltak. Az 1971 óta meglévő viszony mindenképpen lazább lesz, erősítették meg a detroiti cégnél, teljesen ugyanakkor nem szakad meg, mivel a japán cég továbbra is beszállítója marad a GM-nek.
Az Isuzu részesedést megvásárló cégek eltérő arányban osztoznak a részvényeken. A Mitsubishi és az Itochu 3,5-3,5 százalékos pakettet vett, míg a Mizuho Corporate Bank 0,9 százaléknyit. A három társaság összesen 300 millió dollárnak megfelelő összeget fizet az amerikaiaknak.
Az elemzők szerint a GM-mel meglévő, és a Mitsubishivel létrejövő kapcsolat ugyanakkor nem biztosítja az Isuzu számára a hosszú távú növekedés lehetőségét. A tehergépjárműveket gyártó vállalatnak így a jövőben elengedhetetlen egy tőkeerős szakmai partner bevonása. A szektor koncentrációját jelzi, hogy a Nissan a múlt hónapban adott túl a Nissan Diesel Motor teherautó-gyártóban meglévő részesedésén, a vásárló pedig a Volvo AB volt, amely néhány éve a Renault ezen részlegét is megszerezte.