3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma 2005 szeptember-2006 augusztusban 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladja a 250 milliárd forintot az ACNielsen piackutató intézet által mért 60 kategóriából. Az átlagot meghaladó mértékben emelkedett az öblítő, toalettpapír és az általános tisztítószer eladása a tíz legkeresettebb kategória között, derül ki a piackutató cég közleményéből.

A magyar piac koncentrálódását jelzi, hogy a vegyi áru bolti értékesítésének 38 százalékát az alig 100 hazai hipermarket bonyolítja le 2005 szeptember-2006 augusztusban. A koncentráció az európai átlagot meghaladó mértékű. A legnagyobb eladóterű bolttípus piaci részesedése stagnál, ahogyan a szupermarketé és a hazai tulajdonban lévő láncoké is. A diszkontok és a drogériák növelték részarányukat, míg a lánchoz nem tartozó önálló kis bolt mutatója 7 százalékra csökkent.

Magyarországon az ACNielsen által felmért kategóriák közül legnagyobb forgalmú a mosószer, amelynek piacmérete meghaladja a 30 milliárd forintot. A második legnagyobb forgalmú non food kategória, a toalettpapír piacának mérete évi 15 milliárd forint felett mozog. A harmadik helyre nadrágpelenka került, míg a képzeletbeli dobogóról lecsúszott a dezodor.

Hazánkban a legnagyobb forgalmú tíz vegyi áru kategória közül kiemelkedő arányban az öblítő és toalettpapír (9-9 százalék), tusfürdő (7), általános tisztítószer (6), nadrágpelenka és mosogatószer (5-5) eladásai emelkedtek, egyik évről a másikra. Különösen szembeötlik Magyarországon a forgalom koncentrálódása a nadrágpelenkánál, öblítőnél, toalettpapírnál és mosópornál.

Magyarországon az európai átlagot jóval meghaladó mértékben bővül néhány háztartási vegyi kategória kiskereskedelmi forgalma. Kiemelkedik a padlótisztító, az autóhoz használatos mosószerek, az általános háztartási tisztítószerek, folttisztítók, lefolyó tisztítók, toalett-tisztítók és konyhai törlőkendők piacának bővülése. Földünk 66 országában 29 vegyi kategória tavalyi és előző évi forgalmát elemezte az ACNielsen.

Fontos a kényelem

Egészség, kényelem a trend itt is. A fogyasztók világszerte vevők voltak a termékinnovációkra, valamint olyan háztartási vegyi cikkekből vásároltak többet, amelyek segítenek a fertőzések, betegségek útját állni. A takarítást egy lépéssel lerövidítő termékek is sikeresek voltak a vásárlók körében. Különbözünk ugyan regionálisan, etnikailag és kulturálisan, de mindannyian egészségesen szeretnénk élni, kellemes körülmények között - foglalja össze a kutatás eredményét Nevihostényi Éva, az ACNielsen magyar leányvállalatának marketing igazgatója.

Ahogyan korábbi kutatások az élelmiszer- és italfogyasztásban mutatták, hogy az egészség és kényelem motiválja a fogyasztást, úgy ez most a háztartási vegyiárura is világszerte érvényesnek látszik. Globálisan a fertőtlenítő-, tisztító- és rovarirtó szerek iránt jelentősen növekvő kereslet jelzi a fejlődés fő irányát. Ugyanakkor olyan kategóriák forgalma is bővül, amelyek egyszerűsítik a takarítást.

Ahogyan azt várni lehetett, a fejlett nyugat-európai országokban a növekedési mutatók a világátlagnál kisebbek, míg a fejlődő régiókban magasabbak. Utóbbi területhez tartozik Magyarország is, ahol a növekedés mértéke a kategóriák többségében meghaladja a nemzetközi átlagot.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!