4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

759,2 millió euró, vagyis majdnem 225 milliárd forint volt 2011-ben az Audi Hungaria Motor Kft. mérleg szerinti eredménye - derül ki a cég tavalyi nyilvános beszámolójából. Ebből továbbra sem fizetett társasági adót, mivel tavaly még adómentességet élvezett a beruházás, de a jelenlegi állás szerint az idei eredmény után már az államkassza is jobban járhat. Mfor.hu-háttér.

Nem érzik a válságot

A 2011-es eredményeket látva nyugodtan kijelenthetjük, hogy az Audi szinte alig érezte tavaly a válságot. A győri gyár árbevétele az előző évi 4,76 milliárd euróról 5,6 milliárd euróra (mintegy 1650 milliárd forint) emelkedett. A 17,3 százalékos bevételnövekedés továbbra is elsősorban az exportnak volt köszönhető, a hazai piacon alig értékesít a német autógyár. Számszerűsítve a belföldi árbevétel 24,8 millió eurót tett ki, míg külföldre 5,56 milliárd euró értékben termelt a gyár.

A növekvő bevétellel párhuzamosan a cég anyagköltségei is emelkedtek, az anyagjellegű ráfordítások összesen 4,4 milliárd eurót tettek ki a 2010-es 3,7 milliárd euró után. Érdekesség, hogy ennek a töredékét tették ki a személyi jellegű ráfordítások, melyek 192,3 millió euróra rúgtak az előző évi 159,2 millió után.

A győri gyár üzemi eredménye a 2010-es 556,1 millió euróról 708,6 millió euróra emelkedett, ehhez jött még a pénzügyi műveletek 49,4 millió eurós nyeresége és az 1,1 millió eurós rendkívüli eredmény. Így összességében a mérleg szerinti eredmény a 2010-es 591,8 millió euróról 28,3 százalékkal emelkedett és 759,2 millió eurót tett ki. Vagyis jelenlegi árfolyamon számolva közel 225 milliárd forint volt az Audi nyeresége a magyar gyáron.

Azt persze hozzá kell tenni, hogy már a 2010-es profitot sem vették ki osztalékként a tulajdonosok, hanem az eredménytartalékba tették be. Ezzel a 2010-es közel 4 milliárd euróról 4,36 milliárdra nőtt az eredménytartalék miközben közel 200 millió eurót a lekötött tartalékba is átvezettek.

Az árbevétel és az eredmény jelentős emelkedése annak köszönhető, hogy a cég növelte gyártását Győrben. A beszámoló kiegészítő melléklete szerint a motorgyártást 14,3 százalékkal emelték 2010-hez képest, így tavaly 1 883 757 darab erőforrás készült a magyarországi gyárban. Az RS 3 Sportback szériában történő gyártásának megkezdésével a járműgyártás az előző évhez képest 2,5 százalékkal növekedett. A vállalat összesen 39 518 járművet gyártott az üzleti évben.

A beszámolóból az is kiderül, hogy 2011-ben több mint ezer fővel dolgozott több a győri gyárban, mint egy évvel korábban. Az év végén az Audi magyarországi létszáma 7322 fő volt a 2010-es 6138 után. Éves átlagban 5780-ról 6789-re emelkedett a létszám. Az év végi létszámból 4992 volt közvetlenül az Audi dolgozója, 2330 ember pedig indirekt módon dolgozott a német cég üzemében.

Ez volt az utolsó adómentes év

Társasági adót 2010-hez hasonlóan tavaly sem fizetett az Audi, mivel a cég beruházása miatt továbbra is adómentességet élvez. Ez a mentesség elvileg az idén járna le, azonban a cég épp most tervezi bővíteni győri üzemét, ami könnyen lehet, hogy megint mentesíti majd a társasági adó megfizetése alól. Pedig az Audi esetleges adófizetése a költségvetésnek is komoly bevételt jelentene, hiszen a tavalyi eredmény után nagyságrendileg 115,9 millió eurónyi (34,2 milliárd forint) adót kellett volna befizetnie a cégnek.

A tavaly nyáron kezdett gyárbővítés keretében a tervek szerint 2100 új munkahelyet hoz létre Győrben az Audi. A bővítés várhatóan 2012 őszére lesz kész, a termelés pedig 2013 közepére fut fel az elvárt szintre. A lépéssel a korábbinál lényegesen több, a hírek szerint évi 125 ezer autó készülhet Magyarországon, sajtóhírek szerint az A3-as lépcsős hátú változatával indítják majd be az új üzemet. A kormány részéről annyit lehet tudni, hogy 11,2 milliárd forinttal támogatják a bővítést, de arról nincs hír, hogy emellett fennmarad-e a német cég társasági adómentessége is.

Iparűzési adót eddig is fizetett az Audi, tavaly például 22,3 millió eurót (mintegy 6,6 milliárd forint), vagyis Győr városa évről évre profitál abból, hogy a német gyár éppen náluk telepedett le.

Beke Károly

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!