2p

Minden jel arra utal, hogy idén hozzávetőleg 35 százalékkal növekedik az online reklámköltés, derül ki a red-stars által lebonyolított On-line Média Jövőkép Felmérés eredményeiből.

Megjelennek az offline ügynökségek a piacon

A médiatulajdonosok reklámbevételeinek több mint 30 százalékához az online ügynökségeken keresztül jutnak. A klasszikus, offline ügynökségek és azok interaktív részlegei a költés több mint harmadát, a közvetlen ügyfelek pedig nem sokkal kevesebb mint 30 százalékát teszik ki (ez utóbbi 2003 nyarán még csak 15 százalék volt).

Összességében a 2003-as évhez képest kiegyenlítődni látszik a struktúra. Ebben nagy szerepet játszik a közvetlen ügyfelek egyre nagyobb számú megjelenése, aminek következtében főképp az online ügynökségek részesedése csökkent. Az offline ügynökségek és interaktív részlegeik vélhetően a nemzetközi ügyfeleknek is köszönhetően egyre nagyobb szerepet vállalnak az internetes reklámpiacon, ami egyúttal a piac elfogadottságát, a hazai Internet nagykorúvá válását is jelzi.

Az online reklámeszközök területén szinte minden médium a szponzoráció további erősödését várja (ez már tavaly is nagy hangsúlyt kapott részükről), ami valószínűleg részben az idén megrendezendő eseményeknek (foci EB, olimpia) is köszönhető. A folyamat mindenesetre már most is érezhető, egyre több ilyen jellegű megjelenés látható.

Az internetes hirdetések mérete a médiatulajdonosok szerint tovább fog növekedni, és hogy egyre nagyobb szerep juthat a video streaming megoldásoknak, amit segít a nagyobb sávszélességgel rendelkező felhasználók bővülő köre. A red-stars kutatásában megkérdezettek többsége szerint az idén még semmilyen hatással nem lesz a hazai online reklámpiacra a pop-up ablakok tervezett automatikus szűrése az Internet Explorer következő verziójában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!