Az új piacok meghódítása előbb vagy utóbb megkerülhetetlen, és a visszafogottság nem út a sikerhez - emelte ki Spiesshofer. A Roland Berger kutatásából kitűnik, hogy a belső forrásteremtés szempontjából élvonalbeli európai vállalatok a teljes értéklánc mentén integrálják a költség- és a forrásoptimalizálást és szükség esetén készek szükség esetén működési modelljüket rugalmasan átalakítani.
A nemzetközi tanulmány kiterjesztése kapcsán elvégzett összehasonlító-elemzések során 4 hazai iparág 20 vállalatát vettük górcső alá és megállapítottuk, hogy a nemzetközi vállalatokhoz hasonlóan a magyar cégeknek is több területen fejlődésre van szükségük - hangsúlyozta Morgós Katalin, a Roland Berger budapesti irodájának vezetője. A magyarországi vállalatok főként a készletek menedzselésében, a szállítói kapcsolattartásban és a tárgyi eszköz-gazdálkodásban maradnak alul megfelelő európai társaikhoz képest, míg a vevői kapcsolatokban rejlő lehetőségek kiaknázásában megállják a helyüket.
A Roland Berger Strategy Consultants a nemzetközi "Cash for Growth" tanulmány keretében több mint 200 vezető vállalatot elemzett az alábbi hét iparágból: autóipar, vegyipar, fogyasztási cikkek, műszaki termékek, telekommunikáció, gyógyszeripar és közüzemi szolgáltatók. A vizsgált vállalatok összesen 3000 milliárd euró árbevételt, 220 milliárd euró üzemi eredményt és a teljes nyugat-európai GDP egyharmadát képviselik.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Minőségközpontú menedzsment - a vezetés integrált megközelítése
A kontrolling, mint a menedzsment technikák párbeszéde
Az Értékesítés controllingról
400 milliárd eurós kihasználatlan forrás rejlik a legnagyobb vállalatokban
Európa árbevétel szempontjából legnagyobb vállalatai - köztük két magyar vállalat - 400 milliárd euró értékben hagynak belső forrásokat kihasználatlanul - vonta le a következtetést közelmúltban végzett kutatásából a Roland Berger Strategy Consultants tanácsadócég.