Jelentős hatással van a Valentin-nap az ajándéktárgy-kereskedők és az édesipari terméket forgalmazó cégek forgalmára. A Sweet Point Édesipari Kft. havi forgalma 15-20 százalékkal növekszik az ünnepnap hatására, írja a Napi Gazdaság.
Az internetes áruházak vásárlói a Valentin-nap előtti héten rendelik meg az ajándékokat. Az átlagos költés értéke vásárlóként 3 és 10 ezer forint között mozog. A szuvenír-vásárlók Napi Gazdaság információi átlagosan 2-5 ezer forintot szánnak szerint ajándéktárgyakra.
Lényegesen visszafogottabban költekeznek tehát itthon, mint az angolszász országokban. Az USÁ-ban átszámítva mintegy 21 000 forint értékben vesz ajándékot ezen a napon az átlagos fogyasztó. Még többe kerül a Valentin-nap a briteknek, itt a férfiak 51 000 forintnak megfelelő összeget áldoznak idén átlagosan a naphoz kötődő kiadásokra, a nők pedig 13 600 forintot.
A mobilszolgáltatók is érzékelik a forgalomnövekedést, de ez inkább egy napra koncentrálódik, míg az USÁ-ban már napokkal korábban kimutatható a forgalom emelkedése. Valentin-napon a Westel információi szerint 40 százalékkal növekszik az SMS-ek mennyisége.
Több mobiltársaság is készült az ünnepnapra, a Vodafone és a Pannon GSM is jelentkezik idén Valentin-naphoz kötődő tartalomszolgáltatással. A Pannon képüzeneteket és csengőhangokat kínál, a Vodafone emellett idén először MMS Galériával is jelentkezik.
40 százalékkal nő az sms-forgalom Valentin-napon
Érzékelik az ünnepnap pozitív hatását a mobilszolgáltatók, az online áruházak és üdvözlőlap-küldő oldalak is.