2p

Érzékelik az ünnepnap pozitív hatását a mobilszolgáltatók, az online áruházak és üdvözlőlap-küldő oldalak is.

Jelentős hatással van a Valentin-nap az ajándéktárgy-kereskedők és az édesipari terméket forgalmazó cégek forgalmára. A Sweet Point Édesipari Kft. havi forgalma 15-20 százalékkal növekszik az ünnepnap hatására, írja a Napi Gazdaság.

Az internetes áruházak vásárlói a Valentin-nap előtti héten rendelik meg az ajándékokat. Az átlagos költés értéke vásárlóként 3 és 10 ezer forint között mozog. A szuvenír-vásárlók Napi Gazdaság információi átlagosan 2-5 ezer forintot szánnak szerint ajándéktárgyakra.

Lényegesen visszafogottabban költekeznek tehát itthon, mint az angolszász országokban. Az USÁ-ban átszámítva mintegy 21 000 forint értékben vesz ajándékot ezen a napon az átlagos fogyasztó. Még többe kerül a Valentin-nap a briteknek, itt a férfiak 51 000 forintnak megfelelő összeget áldoznak idén átlagosan a naphoz kötődő kiadásokra, a nők pedig 13 600 forintot.

A mobilszolgáltatók is érzékelik a forgalomnövekedést, de ez inkább egy napra koncentrálódik, míg az USÁ-ban már napokkal korábban kimutatható a forgalom emelkedése. Valentin-napon a Westel információi szerint 40 százalékkal növekszik az SMS-ek mennyisége.

Több mobiltársaság is készült az ünnepnapra, a Vodafone és a Pannon GSM is jelentkezik idén Valentin-naphoz kötődő tartalomszolgáltatással. A Pannon képüzeneteket és csengőhangokat kínál, a Vodafone emellett idén először MMS Galériával is jelentkezik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!