A cég összesen 4500 alkalmazottjától kíván megválni, ami az összlétszám mintegy tizedét teszi ki. A vállalat európai és ausztrál részlegeinél mintegy 3000 dolgozónak mondanak majd fel, adta hírül japán sajtóforrásra hivatkozva a Financial Times Deutschland.
A japán konszern vezetése nem kívánta kommentálni az értesülést. A hónap végére már összehívták a cég rendkívüli közgyűlését, amelyen döntés születik a cég megmentéséhez szükséges kényszerű lépésekről is.
A Mitsubishi manapság az egyetlen veszteséges nagy japán autógyár, ezzel szemben a Toyota, a Honda és a Nissan egyaránt rekordforgalmat vár az idei évtől.
Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, a komoly gazdasági válságban lévő konszern összesen 500 milliárd jen (3,9 milliárd euró) segítséget kap majd. A legnagyobb összeget a DaimlerChrysler utalja a cég számlájára.
A szanálási terv szerint idén 320-370 milliárd jen körüli tőkeinjekcióban részesül a vállalat, ebből 200-250 milliárdot a német-amerikai autógyár áll. A fennmaradó 120 milliárd jent a Mitsubishi-konszern teremti elő.
A második lépcsőben a DaimlerChrysler további, maximum 150 milliárd jenes segítséget nyújt a japán cégnek. Az autógyár emellett 130-180 milliárd jen körüli összeget igényel a hazai bankoktól.
A DaimlerChrysler, amely 37 százalékos részesedésével a Mitsubishi legnagyobb résztulajdonosa, a szanálási terv keretében többségi tulajdonra kíván szert tenni a konszernben.
(Menedzsment Fórum)
4500 dolgozó elbocsátását tervezi a Mitsubishi
Jelentős elbocsátásokat tervez az anyagi problémákkal küszködő Mitsubishi. A lépés a japán autóriás szanálásának kényszerű részét képezi.