A kormány összesen 4,6 milliárd euróra tart igényt, ami két részből tevődik össze: 3,6 mlliárd eurót tesz ki az elmaradt bevételek miatti kártérítés, a szerződésben vállalt kötelességek megszegése miatt pedig további 1,02 milliárd euró megfizetésére kényszerül majd a Toll Collect, számol be a minisztérium csütörtöki közleményére hivatkozva a német Manager Magazin.
A Toll Collect vezetése kritikusan fogadta a kormány bejelentését: "Megalapozatlannak tartjuk ezeket a követeléseket" - nyilatkozta [ajanlo=73][igazitas=left/] a Telekom egyik szóvivője, és hasonlóan vélekedett a DaimlerChrysler illetékese is. A Toll Collectet 45-45 százalékban birtokolja a DaimlerChrysler és a Deutsche Telekom, további 10 százalékot pedig a francia Cofiroute autópálya-üzemeltető társaság tart kézben.
Mint ismert, az eddigi híradások mintegy 3,7 milliárd euróra becsülték azt az összeget, amelyet a konzorciumnak kell majd fizetnie a rendszer startjának sorozatos kitolása miatt. A szisztémát eredetileg 2003 augusztusában kellett volna üzembe állítani, ez azonban nem sikerült. A kezdés várható időpontja - a jelenlegi állás szerint - 2005. janár 1-je. Az államot ért kár nagyságát jelzi, hogy 2003-ban havi 159, 2004-ben pedig havi 180 millió euró bevételt reméltek a rendszertől.
A további lépésekről egy háromtagú döntőbíróság határoz majd: ebbe egy-egy küldöttet delegál a kormány és a konzorcium, a harmadik tagról közösen kell megegyezniük.
A legutóbbi híradások szerint a fedélzeti egységek júliusban megkezdett beépítése vontatottan halad, így amennyiben a konzorcium tartani akarja a január 1-i határidőt, jelentősen fokozni kell a munkatempót.
(Menedzsment Fórum)
4,6 milliárd euróba kerül a kudarc a Toll Collectnek
A német közlekedési minisztérium a minap pontosan megnevezte, mekkora összeget követel a Toll Collecttől a német autópályák díjbeszedését megoldó rendszer bevezetésének csúszása miatt.