2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német közlekedési minisztérium a minap pontosan megnevezte, mekkora összeget követel a Toll Collecttől a német autópályák díjbeszedését megoldó rendszer bevezetésének csúszása miatt.



A kormány összesen 4,6 milliárd euróra tart igényt, ami két részből tevődik össze: 3,6 mlliárd eurót tesz ki az elmaradt bevételek miatti kártérítés, a szerződésben vállalt kötelességek megszegése miatt pedig további 1,02 milliárd euró megfizetésére kényszerül majd a Toll Collect, számol be a minisztérium csütörtöki közleményére hivatkozva a német Manager Magazin.

A Toll Collect vezetése kritikusan fogadta a kormány bejelentését: "Megalapozatlannak tartjuk ezeket a követeléseket" - nyilatkozta [ajanlo=73][igazitas=left/] a Telekom egyik szóvivője, és hasonlóan vélekedett a DaimlerChrysler illetékese is. A Toll Collectet 45-45 százalékban birtokolja a DaimlerChrysler és a Deutsche Telekom, további 10 százalékot pedig a francia Cofiroute autópálya-üzemeltető társaság tart kézben.

Mint ismert, az eddigi híradások mintegy 3,7 milliárd euróra becsülték azt az összeget, amelyet a konzorciumnak kell majd fizetnie a rendszer startjának sorozatos kitolása miatt. A szisztémát eredetileg 2003 augusztusában kellett volna üzembe állítani, ez azonban nem sikerült. A kezdés várható időpontja - a jelenlegi állás szerint - 2005. janár 1-je. Az államot ért kár nagyságát jelzi, hogy 2003-ban havi 159, 2004-ben pedig havi 180 millió euró bevételt reméltek a rendszertől.

A további lépésekről egy háromtagú döntőbíróság határoz majd: ebbe egy-egy küldöttet delegál a kormány és a konzorcium, a harmadik tagról közösen kell megegyezniük.

A legutóbbi híradások szerint a fedélzeti egységek júliusban megkezdett beépítése vontatottan halad, így amennyiben a konzorcium tartani akarja a január 1-i határidőt, jelentősen fokozni kell a munkatempót.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!