A tavalyi évben a növekvő megrendelések ellenére is csökkent az Airbus árbevétele. Noel Forgeard, a konszern vezére most meg kívánja fordítani a negatív trendet és öt százalékos áremelést jelentett be.
Ezek szerint a világ legnagyobb utasszállító-repülőgépéért, az A 380-ért idén már 272,6-292,5 millió dollárt kell majd fizetni. Tavaly ugyanez a modell "csupán" 263-286 millió dollárba került.
A legkisebb Airbust, az A 318-ast 44,9 és 52,7 millió dollár közötti összegért lehet megszerezni, a legkeresettebb modell, az A 320 pedig 60,8-64,3 millió dollárért találhat gazdára. A hosszú távú szakaszokra tervezett A 340-600 ára szintén megugrott, azokért most 202,6-211,2 millió dollárért lehet hozzájutni.
A Boeing ezzel szemben utoljára 2002-ben emelte árait. A legolcsóbb, 717-es modellt 35,5 millió dollárért kínálják, a legdrágábbnak számító 777-300ER pedig 231,5 millió dollárt ér. A fenti árak természetesen csak tárgyalási alapként szolgálnak, nagyobb megrendelések esetén jelentős engedményeket is ki lehet harcolni.
Forgeard az áremelések dacára abban reménykedik, hogy túlszárnyalják a 2003-as eladási statisztikákat. Tavaly az Airbus 305 gépet szállított le különböző légitársaságoknak.
Az utóbbi időben a fapados vállalatoktól, így a magyar Wizz Airtől is jelentős megrendeléseket kapó Airbus a legutóbbi hírek szerint kínai ügyfelekre is számíthat. A Handelsblatt értesülései szerint a China Eastern már jelezte 10 gépre szóló vételi szándékát.
(Menedzsment Fórum)
50 millió dollár a legolcsóbb, 300 a legdrágább Airbus
A hét elején 5 százalékos áremelést jelentett be az Airbus. Ez azt jelenti, hogy az európai repülőgépgyártó konszern legnagyobb modellje jelenleg 61 millió dollárral kerül többe az amerikai konkurens Boeing legdrágább gépénél.