A hirdetési piac a világ jelentős gazdasági régióiban erősödött az első negyedévben, a húzórégiónak mindazonáltal az USA bizonyult. Az amerikai reklámtorta 31,5 milliárd dollár volt az év első három hónapjában, ami 10 százalékos bővülést jelent.
Százalékosan az online hirdetési piac nőtt leginkább, az egy évvel korábbiakhoz képest 28 százalékkal költöttek többet a cégek, összesen 1,8 milliárd dolláros forgalmat generálva. Emellett a kábeltelevíziók (16 százalékos többlettel 2,9 milliárd dollár) és az országos napilapok (15 százalékos növekedéssel 774 millió dollár) mutattak fel jelentős erősödést.
A dinamikus növekedés a szakemberek szerint jelentős részben az óriáscégeknek köszönhető, amelyek 12 százalékkal többet költöttek. A legnagyobb hirdető a Procter & Gamble volt, amely 16 százalékkal növelte büdzséjét, 669 millió dollárra, míg a General Motors 20 százalékkal többet hirdetve 661 millió dollárért reklámozta járműveit.
(Menedzsment Fórum)
670 millió dollárt költött a legnagyobb hirdető
A gazdasági fellendülés új lendületet ad a világ reklámpiacának, derül ki a TNS Media Intelligence/CMR most közzétett adataiból.