A piackutató cég elemzése szerint elsősorban a különféle felhasználói alkalmazások elterjedése növelheti a bevételeket a mobilszolgáltatóknál. A DM Europe által közölt tanulmány szerint a cégek ma már a különböző, újonnan bevezetett szolgáltatásokkal próbálják megkülönböztetni magukat a riválisoktól. A Vodafone élő tartalmat kínál, az O2 innovatív videó szolgáltatásokkal jelentkezett, a DoCoMo pedig az i-mode szolgáltatásokra specializálódott Európában.
[ajanlo=65][igazitas=left/]A tanulmány szerint nem lesz egyféle piacvezető szolgáltatás, hanem sokféle alkalmazás fog elterjedni a tartalomszolgáltatásban. Paolo Pescatore, az IDC vezető elemzője szerint a helykeresés félig-meddig már le is zárult, ami a csengőhangokat és a játékokat illeti, míg a videó és a zene esetében ezek a folyamatok még váratnak magukra.
A szakértő szerint a cégeknek komolyan el kell kezdeniük az adatszolgáltatásokat népszerűsíteniük, ami merőben szokatlan terep lehet számukra, hiszen a hang alapú szolgáltatások úgymond eladták magukat a korábbiakban. Kulcsfontosságúak az árazási kérdések, illetve a fizetési modellek megfelelő alkalmazása is. Döntő lehet, mennyire lesznek kifinomultak a jövő készülékei, illetve hogyan bírják a GPRS hálózatok a növekvő terhelést.
Rövidtávon a szolgáltatóknak arra kell választ kapniuk, hogyan ösztönözhetők a felhasználók újabb játékok, illetve csengőhangok letöltésére, miután egyet letöltöttek és ahhoz hozzászoktak.
(Menedzsment Fórum)
6,7 milliárd eurós lesz a mobil tartalomszolgáltatások piaca
2008-ra Európa nyugati felében 6,7 milliárd eurós forgalmat fog elérni a csengőhangokat, játékokat, letölthető videókat, zenéket magába foglaló szolgáltatások köre, derül ki az IDC tanulmányából.