2p

Alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére az Aegon Magyarország Pénztárszolgáltató Rt. nyugdíjpénztári szolgáltatásának hozamára, költségére vonatkozó tavalyi piaci tájékoztatása, ezért a vállalkozást 70 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a GVH. A társaság azonban nem ért egyet a döntéssel és a bírósághoz fordul.

A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa megállapította, hogy a cég nyugdíjpénztári ágazatára vonatkozó tájékoztatási tevékenysége során, illetve tevékenysége költségvonzatai tekintetében olyan téves, illetve hiányos tájékoztatásokat tett közzé, amelyek alkalmasak voltak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

A vállalat közlésében azt írja: a kifogásolt kommunikációs anyagokat a társaság a pénztártagokból álló szűk körnek küldte ki, akik folyamatosan tájékozódhattak a nyugdíjpénztárak működéséről, illetve az ezzel kapcsolatos fogalmak jelentéséről. Azt is közlik, hogy a kifogásolt szórólapokat már nem használják, és úgy vélik, hogy anyagaikkal reális képet adtak a pénztár értékéről, a tagok befektetéseinek növekedéséről.

A Bartók János vezérigazgató által jegyzett közleményben felhívják a figyelmet arra, hogy az Aegon Magyarország Önkéntes és Magán-nyugdíjpénztár tagjai számára a határozat nem jár hátrányos következménnyel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!