1p

Az amerikai televíziós óriásvállalat első negyedéves eredménye elérte a 711 millió dollárt, szemben a tavalyi év hasonló időszakára jellemző 433 millió dolláros nyereséggel.

A Yahoo News cikke szerint a növekedés elsősorban a kiemelkedő reklámbevételnek köszönhető. A CBS, MTV és Nickelodeon kábelcsatornákat magában foglaló médiavállalatoknak 3,2 milliárdos adózás előtti nyeresége származott a hirdetésekből. A Viacom bevételének mintegy fele a reklámokból ered, így rendkívül érzékeny a vállalat a marketingpiaci "klíma" változásaira.

A CBS és UPN adók 26 százalékos, a televíziós csatornák összesen 21 százalékos reklám bevétel növekedést értek el. A CBS januári Super Bowl közvetítése nem kis részben járult hozzá a Viacom sikeréhez. Ezzel szemben veszteségesnek bizonyult a médiavállalat videó kölcsönző lánca, a Blockbuster, melynek eladásai 7 százalékkal visszaestek az első negyedévben.

A Viacom forgalma 5,8 milliárd dollárra tehető, és 5-7 százalékos növekedést irányoz elő a teljes évre.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!