Indiát választotta terjeszkedése legújabb célpontjául a Suzuki, amely úgy döntött, tovább növeli piaci részesedését a világ egyik legdinamikusabban fejlődő autópiacán. A tervek szerint 2006-ban egy új dízelmotor-gyár kezdené meg a termelést, amelyből évente százezer darab motor kerülhetne ki a piacra, írja a BBC News.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
A Suzuki egy összeszerelő üzemet is építene az országban, a helyi Maruti Udyog-gal együttműködve, itt 2007-től kezdve évi negyedmillió autó összeszerelése válna lehetségessé.
A Maruti az indiai piac vezető autógyártója, és leginkább olcsó, kisméretű autóival hódít. Bár a Suzuki elsősorban motorkerékpárjairól ismert, a kis autók piacán is gyorsan népszerűvé vált.
A japán autógyártó működésből származó eredménye az előző üzleti évben 28 százalékkal növekedett, és az erős ázsiai keresletnek köszönhetően 2004-re is legalább ilyen mértékű növekedés várható.
(Menedzsment Fórum)
74 millió eurót fektet be Indiában a Suzuki
Három éven belül egy új dízelmotor-gyárat és egy újabb összeszerelő üzemet építene a Suzuki Indiában, összesen tízmilliárd jen (74,4 millió euró) értékben.