2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mintegy 1,1 milliárd forintos megtakarításra számít a BKV Zrt. a fővárosi közösségi közlekedés augusztus 21-én és szeptember 6-án életbe lépő kétlépcsős átalakításától. Az átállás költsége ennél jóval kisebb, legfeljebb 250 millió forint. Az átszámozások és járat-átszervezések egész Budapestre kiterjednek.

Az utóbbi évek legnagyobb járat-átszervezését az új lakóterületek kiépítése és a városszerkezeti változások indokolták. Szempont volt az is, hogy átszállásmentes utazási lehetőséget tudjanak biztosítani az utasoknak, idézi az MTI Borbás Pétert, a társaság forgalomirányításért felelős vezetőjét.

Az esélyegyenlőség jobb érvényesítése jegyében a jelenleginél több vonalon futnak majd a mozgásukban korlátozottak számára alacsonypadlós járatok. Nem lesz ugyan több ezekből a járatokból, de a járműveket "jobban szétterítik" majd. 

A bevezetendő változásokról, útvonal-módosításokról, valamint a járatszám-módosításokról 850 ezer példányban kiadványt készíttettek; ebből 250 ezret a budapesti nyugdíjasoknak postáznak ki.

A változásokat tartalmazó új paraméterkönyvet két lépcsőben, augusztus 21-től és szeptember 6-tól vezetik be. Ami a konkrétumokat illeti, több járat útvonala módosul - főleg a III., a IV., a XVII. és a XXII. kerületben -, illetve új területeket is bevonnak a járathálózatba. Megszűnik a gyorsjáratok korábbi jelzése (piros szín, keret), a gyorsbuszokat ezentúl egységesen a járatszám utáni E betű jelzi.

A villamosok, autóbuszok, trolibuszok számozása egységes lesz, tehát a jövőben nem futhat ugyanazzal a számmal például egy villamos és egy busz. Több járat vonalát összekapcsolják vagy meghosszabbítják, így átszállás nélkül lesznek elérhetők egymástól távol eső városrészek. (Az 5-ös autóbusszal például Pasaréttôl egészen Rákospalotáig lehet utazni.)

A BKV ígéretei szerint az egyes járatok menetrendjének az összehangolása következtében kevesebbet kell majd várakozni az átszállásokkor. A takarékossági szempontokat a társaság úgy próbálja érvényesíteni, hogy például a kis forgalmú időszakokban három- helyett csak kétkocsis villamos fog közlekedni, a csuklósbusz helyett pedig csak szóló busz.

Az új menetrend innen letölthető.


Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!