Az utóbbi évek legnagyobb járat-átszervezését az új lakóterületek kiépítése és a városszerkezeti változások indokolták. Szempont volt az is, hogy átszállásmentes utazási lehetőséget tudjanak biztosítani az utasoknak, idézi az MTI Borbás Pétert, a társaság forgalomirányításért felelős vezetőjét.
Az esélyegyenlőség jobb érvényesítése jegyében a jelenleginél több vonalon futnak majd a mozgásukban korlátozottak számára alacsonypadlós járatok. Nem lesz ugyan több ezekből a járatokból, de a járműveket "jobban szétterítik" majd.
A bevezetendő változásokról, útvonal-módosításokról, valamint a járatszám-módosításokról 850 ezer példányban kiadványt készíttettek; ebből 250 ezret a budapesti nyugdíjasoknak postáznak ki.
A változásokat tartalmazó új paraméterkönyvet két lépcsőben, augusztus 21-től és szeptember 6-tól vezetik be. Ami a konkrétumokat illeti, több járat útvonala módosul - főleg a III., a IV., a XVII. és a XXII. kerületben -, illetve új területeket is bevonnak a járathálózatba. Megszűnik a gyorsjáratok korábbi jelzése (piros szín, keret), a gyorsbuszokat ezentúl egységesen a járatszám utáni E betű jelzi.
A villamosok, autóbuszok, trolibuszok számozása egységes lesz, tehát a jövőben nem futhat ugyanazzal a számmal például egy villamos és egy busz. Több járat vonalát összekapcsolják vagy meghosszabbítják, így átszállás nélkül lesznek elérhetők egymástól távol eső városrészek. (Az 5-ös autóbusszal például Pasaréttôl egészen Rákospalotáig lehet utazni.)
A BKV ígéretei szerint az egyes járatok menetrendjének az összehangolása következtében kevesebbet kell majd várakozni az átszállásokkor. A takarékossági szempontokat a társaság úgy próbálja érvényesíteni, hogy például a kis forgalmú időszakokban három- helyett csak kétkocsis villamos fog közlekedni, a csuklósbusz helyett pedig csak szóló busz.
Az új menetrend innen letölthető.
Menedzsment Fórum