<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1446330315732208&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
4p

Az immunrendszerünkről való gondoskodás az év minden szakában fontos teendőnk. Ez a szívós hálózat ugyanis fellép a szervezetünket ostromló különböző fertőzésekkel szemben, miközben védi is a saját sejtjeit – így hozzájárul ahhoz, hogy egészségesek, erősek és energiával telik legyünk nap mint nap. Az őszi időszakban azonban az emberi test még több kihívással néz szembe a hidegebb időjárás és a különböző vírusok jelenléte miatt.

Ezek miatt tehát most különösen fontos, hogy odafigyeljünk az immunrendszerünkre, és minden lehetséges módszerrel erősítsük azt. És még jobb, ha ezt természetes módon tesszük!

8 természetes immunerősítő módszer

A hideg évszakokban tehát nem bízhatjuk a véletlenre az immunerősítést – legalábbis ha nem akarjuk egész ősszel és télen az ágyat nyomni, akkor semmiképp! Nézzük, mit tehetünk, hogy erős alapokkal vághassunk neki ennek az időszaknak!

Alvás-kérdés

Az alvás és az immunitás gyakorlatilag kéz a kézben járnak: a rossz minőségű vagy nem megfelelő mennyiségű alvás egyenes út a megbetegedéshez. A kimerült szervezet ugyanis nem tudja elég hatékonyan felvenni a kesztyűt a különböző betegségekkel szemben. Éppen ezért fontos, hogy naponta legalább 7 órát aludjunk, illetve, hogy igyekezzünk minden nap hasonló időben feküdni és kelni. Jó ötlet, ha lefekvés előtt egy órával már nem használunk telefont, laptopot és nem tévézünk, a szobát pedig teljesen besötétítjük.

Zöldségek és gyümölcsök

A legtöbben azt gondolhatják, hogy csak nyáron lehet megfelelő mennyiségben bevinni a különböző rostban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket. Ez azonban nincs így, az ősz is számtalan ízletes idényterméket tartogat a számunkra! Gondoljunk csak az édes sütőtökre vagy a lédús narancsokra! Ezek mind gazdagok tápanyagokban, vitaminokban, illetve antioxidánsokban, így segítik szervezetünk védekezőképességének kialakulását. A C-vitaminnak ebben különösen fontos szerepe van.

Egy kis edzés

Nem kell maratoni távokat futnunk, bőven elég, ha valamilyen kevésbé megterhelő testmozgást illesztünk be a napjainkba. Hetente háromszor fél óra már csodákra képes: növelheti a testben a vakcinák hatékonyságát, csökkentheti az esetleges gyulladásokat és hozzájárul az immunsejtek regenerálódásához. Sétáljunk a színes erdőkben, vigyük el játszani a parkba a kutyánkat vagy túrázzunk!

Anti-dohányos

A dohányzás számos káros egészségügyi hatással bír, hiszen károsítja a tüdőt, tönkreteszi a fogakat és még sorolhatnánk. Ha ez még nem lenne elég, az immunrendszert is károsítja, így a dohányosok kevésbé lesznek ellenállóak a betegségekkel szemben.

Fermentált ételek

Furán hangozhat, de igen jót tehet, ha gyakrabban fogyasztunk fermentált ételeket, amelyek gazdagok probiotikumokban, így jót tesznek az emésztőrendszernek. A bélbaktériumok segítik az immunsejteket, így ha több ilyesmit eszünk, az immunrendszerünk aktívabbá válhat. Fogyaszthatunk például savanyú káposztát, különböző joghurtokat vagy kefírt!

Hidratálás

A rendszeres vízfogyasztás nyáron kiemelt jelentőséggel bír, hiszen többet izzadunk, így pótolnunk kell a vizet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a hidegebb idő beköszöntével el lehetne ezt a szokást hagyni! A hidratáltság ugyanis összességében járul hozzá szervezetünk egészségéhez. Napi 2,5-3 liter vizet fogyasszunk el!

Alkohol – csak mértékkel

Nem mondjuk, hogy nem szabad alkoholt fogyasztani, hiszen ha mértékkel tesszük, semmiféle negatív élettani hatása nem lesz. Ahhoz, hogy ezt a mértéket meg tudjuk szabni a saját esetünkben, érdemes ismerni az általános alkoholbeviteli-alapszabályokat. Ha ezeknek megfelelően járunk el, akkor nem érvényesülhet az alkohol immunrendszer-károsító hatása. Egy pohár bort tehát megihatunk a vacsora mellé, de a 3-4 koktélos estéket inkább mellőzzük.

Stressz

Tudjuk, könnyű mondani, hogy hagyjuk el az életünkből a stresszt, hiszen az káros az egészségre. A megvalósítás azonban közel sem ilyen egyszerű, hiszen számtalan negatív külső hatás ér minket nap mint nap. Ezeket sajnos nem tudjuk befolyásolni, de azt igen, hogy hogyan reagálunk rájuk, hogyan fogjuk fel azokat. Igyekezzünk inkább a jó dolgokra koncentrálni, ebben segíthet a meditáció vagy egy pszichológus is. Ha így járunk el, az immunrendszerünk is hálás lesz, hiszen a stressz alapvetően kimozdítja a megfelelő működéséből.

Egészítsük ki!

Ha úgy érezzük, hogy ezek a módszerek számunkra nem elegendőek a megfelelő immunerősítéshez, forduljunk a különböző étrend-kiegészítőkhöz! Ezek lehetnek különböző multivitaminok vagy kifejezetten immunerősítést célzó készítmények – tapasztaljuk meg, hogy számunkra melyik működik a leginkább!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 556 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.