Az elmúlt évben a 12 magyarországi Metro áruházban a forgalmazott folyékony tej 16 százalékát tették ki a tejimitátumok. A mai naptól reggeli ital és tejital néven forgalmazott termékekből még eladják a készletet, de csütörtöktől nem rendelnek a gyártóktól ilyen termékeket.
A szaktárcával az Auchan, a Spar és a CBA kötött megállapodást, ami Jaross Tamás megítélése szerint nagy próbatétel lesz ezeknek az áruházláncoknak.
A Metro vezérigazgatója szerint a fogyasztóvédelem is hibázott, amikor nem hívta fel kellően a fogyasztók figyelmét arra, hogy a két-három éve forgalomba hozott imitátumok valójában tejipari melléktermékek. (MTI)
85 milliós veszteség a Metrónak a tejügy
A 230 milliárd forint forgalmú Metro áruházlánc évi 85 millió forint bevételről mondott le azzal, hogy a mai naptól nem rendel tejimitátumokat.