2p

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak találta az Abbott Laboratories Magyarország Kft. egyes, orvosoknak szóló gyógyszerreklámjait, és 8 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a társaságot.

A GVH csütörtöki közleménye szerint az Abbot cég 2004 februárjában, áprilisában és augusztusában, illetőleg 2005 szeptemberében olyan szórólapot juttatott el orvosokhoz, amelyben gyógyszerének hatóanyagát más hatóanyaggal hasonlította össze. Az úgynevezett összehasonlító reklám azonban csak szigorú feltételek teljesülése esetén alkalmazható, és az ilyen reklámokkal összefüggésben az Országos Gyógyszerészeti Intézet is szakmai kifogásokat fogalmazott meg.

A GVH Versenytanácsa megállapította, hogy az Abbott Laboratories reklámjai nem voltak tárgyilagosak, illetőleg alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. A reklám olyan állítást is tartalmazott, amely nem felelt meg a valóságnak. Némely szórólap helytelenül utalt az állítás alapjaként hivatkozott tanulmányra, más szórólapon pedig a hivatkozott tanulmány sem igazolta az állítás helytállóságát. A szórólapok nem jelölték meg a közzétett grafikonok származási helyét sem, s így nem tették lehetővé a közölt adatok ellenőrzését.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!