A hétvégi pihenőnapon a legnagyobb forgalmat a hipermarketek bonyolítják le, amelyek összes forgalmából 10 százalék jut vasárnapra. A napi fogyasztási cikkek 2095 milliárd forintos tavalyi forgalmából átlagosan 4 százalék jutott vasárnapra, 19 pedig szombatra. Így a hétvégén összesen 482 milliárd forint a kereskedelmi vállalatok bevétele. A többi hétköznapon a korábbiakhoz képest egyenletesebben oszlik meg a forgalom.
Legerősebb nap a péntek 20 százalékos részesedéssel. Valamelyest gyengült a csütörtök pozíciója, erősödött viszont a kedd és a szerda is.
A háztartások által tavaly lebonyolított 1 511 millió vásárlásból szintén csak 4 százalék jut vasárnapra, ahogyan a megelőző években is. Így a vásárlások átlagos száma és értéke egyensúlyt mutat.
A GfK feltárta, hogy az egyes bolttípusokban az első, 2000. évi felméréshez képest a vasárnapi forgalom erősödött a hipermarketekben, s a kis boltokban csökkent a pihenőnapi forgalom jelentősége. Ha a szombat-vasárnapi bevásárlásokat együtt nézzük, akkor arányaiban minden bolttípusban csökkent a hétvége jelentősége.
A hét egyes napjai között legegyenletesebben a szupermarket és a kis bolt forgalma oszlik meg. Legszélsőségesebb pedig a forgalom a hipermarketben, ahol az eladások 10 százaléka esik vasárnapra, 11 hétfőre, 12 keddre, de 20-20 százalék péntekre és szombatra, derül ki a GfK elemzéséből.
91 milliárd forintért vásárolunk vasárnap
A vevők vasárnaponként 91 milliárd forintot költöttek napi fogyasztási cikkekre a boltokban tavaly, szemben az előző évi 78 milliárd forinttal Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet most megjelent Kereskedelmi Analízisek 2003 című tanulmánya.