2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2006-ban elvégzett első és a 2011 végén zárult második vizsgálat megállapította, hogy a közutak állapota alapvetően nem változott, mivel a hangsúly a gyorsforgalmi utak fejlesztésén volt - mondta Makkai Mária, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) igazgatója az Országgyűlés Közlekedési és infrastrukturális albizottsága előtt kedden Budapesten.

Az ÁSZ jelentés az állami közutak felújítását, javítását, karbantartását vizsgálva megállapította, hogy az évi szükséges 2500 kilométeres közútfelújítás helyett a tényadat 632 kilométer, amely 28 milliárd forintból valósult meg - idézte az ÁSZ igazgatója.

A vizsgálat szerint rendre az év közepére lett ismert az útfelújítási keret, így mire a közbeszerzések megtörténtek, ősz lett, az pedig nem ideális évszak a munkák végzésére. Ehhez társultak az év végi folyamatos elvonások és zárolások.

Az ÁSZ jelentés említést tesz az E-útdíj bevezetésének folyamatos görgetéséről.

A jelentés albizottsági vitájának is ez volt az egyik témája.

A várhatóan jövő év közepétől működő díjszedés több bevételt hoz, de a jogszabályi követelmény csak az, hogy befolyt útdíjat a közlekedési ágazatban kell felhasználni -hangzott el. Így egyáltalán nem biztos, hogy abból a felújításokra is jut.

A másik vitapont a kormány által elhatározott szervezeti változás volt. A közútkezelés megyei területi működtetését - szemben a korábbi regionális szervezetettel - üdvözölték a bizottság tagjai. Ellenben az autópálya-, a közútkezelő és az infrastruktúra fejlesztő cégek összevonását már nem támogatták. Azzal érveltek - mint Manninger Jenő, albizottsági elnök megfogalmazta - hogy a jól működő és magas színvonalú autópálya működtetés szenvedhet csorbát az összevonástól.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára is attól tartott, hogy a középszer lenne úrrá az úthálózat működtetésén.

Az államtitkár beszélt arról is, hogy a 11,5 tonnás tengelyterhelésre megerősített, és felújított utak következő felújítására  - 10 év helyett - 20 év múlva is elég lesz sort keríteni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!