Kitűnő évet tudhat a BMW maga mögött, mivel a cég világszerte összesen, rekordot jelentő 1,85 millió járművet értékesített (magában foglalva a MINI-t és a Rolls-Royce-t is). A bajor székhelyű cégnek 11 százalékkal nagyobb volt az értékesítési volumene, mint 2011-ben. Az eladási csúccsal a BMW megerősítette vezető helyét a prémium kategóriás osztályban a világ autópiacán.
Ian Robertson a BMW igazgatótanácsának tagja azt mondta, hogy pozitív lendülettel vágnak bele az új évbe, és a néhány piacon (pl: európai) feltámadó ellenszél ellenére idén újabb rekordot szeretnének elérni.
Decemberben a német cég 15 százalékkal 181 571 darabra növelte az értékesítési volumenét 2011 utolsó hónapjához képest.
Európában - ami az eladott darabszámot tekintve a BMW legnagyobb piaca - a válság, és az autópiac jelentős szűkülése ellenére 0,8 százalékkal több járművet adott el a cég 2012-ben, mint 2011-ben.
Ázsiában a német cég 32 százalékkal 491 512 darabra növelte az eladásait. Érdekes, hogy ez csak alig több, mint a fele az európai szállításoknak.
Az amerikai kontinensen is jelentős 12 százalékos értékesítési növekedést ért el a BMW 2012-ben, és így 491 512 darabos eladást regisztrált. Csak az Egyesült Államokban 14 százalékkal 347 583 darabra növekedett a cég eladott járműveinek száma.
Nem utolsó sorban Afrikában 15 százalékos eladási növekedést ért el tavaly a cég, és így 37 649 járművet adott el, míg Óceániában 8 százalékos növekedéssel 23 ezret.
mfor.hu