Az egyenlő jogú cégek a bostoni székhelyű Bain Capital, a washingtoni Carlyle Csoport és a szintén bostoni központú Thomas H. Lee Partners, közölték az Associated Press névtelenséget kérő forrásai. A konzorcium múlt hét szerdáig adta le ajánlatát mindhárom étel-láncra. A vételár-ajánlat egyik esetében sem ismert.
Sajtóértesülések szerint egy másik csoport is pályázott a Dunkin Donuts márkákra, mégpedig nem kisebb nevek alkotta konzorcium, mint a Blackstone Csoport és Texas Pacific Csoport, amelyek 2002-ben vásárolták meg a Burger King gyorsétterem-láncot, akkor még a Bain Capitallal karöltve. Az ajánlattevő cégek nem nyilatkoztak az üggyel kapcsolatban. Annyit lehet tudni, hogy a Pernod Ricard júliusban szerezte meg a Dunkin Donuts márkákat, egy 13 milliárd dolláros üzlet keretén belül.
A társaság úgy tájékoztatott, hogy az idei év végére leválasztja portfoliójáról, mert az étteremláncok nem illenek bele a cég szesz-üzletágába. Ezen kívül még egyéb indokok is sürgették a fánk-lánc és a hozzá tartozó Baskin-Robbins fagyi-lánc és a Togo szendvics-lánc eladásait, mégpedig a készpénz-szükséglet. A vállalat ugyanis az Allied Domecq akvizíció befejezéséhez szükséges pénzmagot ebből az összegből szeretné előteremteni, értesült az MSNBC.
A három 55 éves lánc együttes, globális forgalma tavaly elérte a 4,8 milliárd dollárt, és évről évre közel 10 százalékkal növekszik. A fánk-lánc 30 országban több mint 6 ezer üzlettel rendelkezik világszerte, ahol naponta 2,7 millió vendéget szolgálnak ki.
Kapcsolódó anyagok:
Nem kerülhetnek egy kézbe a legnagyobb whisky márkák
A világ legnagyobb szeszfőzdéje is pályázik az Allied márkáira