A német SAP konszern domináló szerepre tör az ügyfélkapcsolatokat segítő szoftverek piacán, és ezért azok cégen belüli forgalmi arányát 20-ról 50 százalékra kívánja növelni.
"2 éven belül olyan nagyok akarunk lenni, mint a négy versenytársunk együttvéve" - nyilatkozta a Financial Times Deutschlandnak Hennig Kegermann, a SAP szóvivője. A cég a tervével fokozott nyomás alá helyezi legnagyobb piaci konkurensét, a Siebel Systemst is.
Utóbbit a SAP-nak tavaly sikerült először minimális mértékben megelőznie a CRM-szoftverek piacán. A cég akkor 440 millió eurós forgalmat produkált ebben a piaci szegmensben, ami teljes szoftverforgalmának a 20 százalékát tette ki. Ahhoz viszont, hogy a kitűzött célját elérje, ezt az arányt 50 százalék fölé kell növelni: "Szeretnénk a CRM-részlegben is olyan erősek lenni, mint amilyenek az egész piacon vagyunk" - mondta ezzel kapcsolatban Kagermann. A CRM-szoftverek iránt jelenleg az USA-ban mutatkozik a legnagyobb kereslet.
A tetemes növekedést a SAP saját erejéből kívánja elérni. A cég a szoftverpiac sok területén már ma is vezetőnek számít, ezért félő, hogy a piacot egyre inkább uraló helyzete miatt a jövőben még problémái lehetnek.
(Menedzsment Fórum)
A CRM-szoftverpiacon erősít a SAP
A német SAP konszern domináló szerepre tör az ügyfélkapcsolatokat segítő szoftverek piacán, és ezért azok cégen belüli forgalmi arányát 20-ról 50 százalékra kívánja növelni.