17 év után válik meg posztjától Keith Pardy, a Coca-Cola nem cola termékekért felelős részlegének alelnöke. A tapasztalt szakember a Dasani, palackozott víz botcsinálta piacra kerülése után fordít hátat a nagy múltú vállalatnak, hogy a Nokia segítségére siessen.
Noha a Nokia még mindig a világ legnagyobb mobiltelefon gyártója, a cég piaci részesedése 2003-ban 7, más számítások szerint 8 százalékkal csökkent. Az adatok hátterében az áll, hogy a vállalat figyelmen kívül hagyta a maroktelefonok hirtelen ázsiai - India, Kína - térhódítását és késlekedett a középkategóriás, kamerás telefonok bevezetésével is, erősítve ezzel riválisai pozícióit.
A Nokia a BusinessWeek éves értékelése szerint 2003-ban a legértékesebb nem-amerikai névnek számított, annak ellenére, hogy két helyet visszaesett, míg riválisa a Samsung és a Motorola javított pozícióin.
A Nokia fiatalodását jelzik új termékei, az olcsó készülékek, a fényképezőgépes telefonok, valamint a mobil játékgép, az N-Gage megjelenése. A vállalat az átláthatóság érdekében 6 piaci egységet különböztet meg: prémium, divatos, klasszikus, aktív, kifejező és bevezető néven. A cég megújulását jelzi a kezdődő vezetői mobilitás is, hiszen Pardy székhelye a hagyományokkal szakítva Londonban lesz.
(Menedzsment Fórum)
A Coca-Cola ex-alelnöke lehet a Nokia megmentője
Új embert állít a Nokia brand menedzsmentjének élére. A tapasztalt vezetőtől reméli a vállalat piaci részesedése újbóli felfutását.