Meglehetősen érdekes per zárult le a napokban, melynek tárgya az egyik leghíresebb szivarmárka, a Cohiba nevének használata volt.
A márkák védelme, illetve a márkajegyek jogtalan használata jelentős anyagi kárt okoz világszerte a jogtulajdonosoknak. Egy közelmúltban nyilvánosságra hozott felmérés szerint a hamis termékek világszerte 250 milliárd eurós kárt okoznak. Éppen ezért kísérte fokozott érdeklődés azt a pert, amely a Cohiba név használatának jogosultságáról döntött.
A szakemberek szerint legfinomabb szivarnak tartott márka érdekessége, hogy a kubai termékek bojkottja miatt az Egyesült Államokban nem forgalmazható. Ezt próbálta kihasználni néhány vállalat, amely megpróbálta levédetni az USA-ban a Cohiba-t. Mindez azonban sikertelen volt, hiszen egy New York-i bíróság döntése értelmében Cubatabaco védett márkája (protectable mark) a Cohiba, más vállaltok csak a kubai állam engedélyével használhatják azt.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Óriási károkat okoznak a hamis termékek
Szigorúbban lép fel az EU a termékhamisítók ellen
A Cohiba márka Castroéké maradt
Meglehetősen érdekes per zárult a napokban, melynek tárgya az egyik leghíresebb szivarmárka a Cohiba nevének használatáról szólt.