Meglehetősen érdekes per zárult le a napokban, melynek tárgya az egyik leghíresebb szivarmárka, a Cohiba nevének használata volt.
 
 A márkák védelme, illetve a márkajegyek jogtalan használata jelentős anyagi kárt okoz világszerte a jogtulajdonosoknak. Egy közelmúltban nyilvánosságra hozott felmérés szerint a hamis termékek világszerte 250 milliárd eurós kárt okoznak. Éppen ezért kísérte fokozott érdeklődés azt a pert, amely a Cohiba név használatának jogosultságáról döntött.
 
 A szakemberek szerint legfinomabb szivarnak tartott márka érdekessége, hogy a kubai termékek bojkottja miatt az Egyesült Államokban nem forgalmazható. Ezt próbálta kihasználni néhány vállalat, amely megpróbálta levédetni az USA-ban a Cohiba-t. Mindez azonban sikertelen volt, hiszen egy New York-i bíróság döntése értelmében Cubatabaco védett márkája (protectable mark) a Cohiba, más vállaltok csak a kubai állam engedélyével használhatják azt.
 
 (Menedzsment Fórum)
 
 Kapcsolódó anyagok
 Óriási károkat okoznak a hamis termékek
 Szigorúbban lép fel az EU a termékhamisítók ellen
 
A Cohiba márka Castroéké maradt
Meglehetősen érdekes per zárult a napokban, melynek tárgya az egyik leghíresebb szivarmárka a Cohiba nevének használatáról szólt.
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                
												
												
												
												
												
												
												
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                