4p

Véget ért A Dal, amely ugyan a kereskedelmi célcsoportban a közönségarányt tekintve elmaradt az elmúlt évek számaitól, ám a döntőre azért sokan kapcsoltak a Duna TV-re.

Az elmúlt hetekben többször írtunk az Eurovíziós dalverseny hazai válogatójának nézettségéről, amelynél meglehetősen érdekesen alakultak a számok. Azok a tehetségkutatók (X-Faktor, Voice, Csillag születik, Megasztár), amelyekből A Dal "táplálkozik" a fiatalabb korosztályt célozták meg. Így logikusan a köztévé műsorának is ilyennek kellett volna lennie. A gyakorlat azonban azt mutatta, hogy a műsor a kereskedelmi célcsoportban folyamatosan alulteljesített, és csak a teljes népességet tekintve tudott erős számokat hozni a válogató.

Igaz, a döntőre mindkét célcsoportban javított az énekesek versenye, olyannyira, hogy a teljes népességben kifejezetten erős számokat ért el. Már csak ezért is érthetetlen, hogy a műsor kapcsán kiadott közleményben miért alkalmaztak ismét szakmailag értelmezhetetlen mutatót. A közlemény szerint „A Dal 2016 műsorfolyam döntőjének nézettsége 920 ezer fő volt, amivel a legnézettebb adás lett”. Egy közel egymilliós számot publikálni érthető módon jobb, mint a Duna TV valós nézettségi adatát: a csatornán a műsort 760 ezer néző követte, ami a készülékek előtt ülők közel 17 százalékát jelentette. A műsorról kiadott közlemény ugyanis - ellentétben a szakmai standardokkal, amely egy-egy csatorna nézettségét méri - azt publikálták, hogy a Duna TV-n és a Duna World-ön együttesen mennyi nézője volt a műsornak.

A kozmetikázás a szakmai érveken túl azért sem teljesen érthető, mert az adott idősávot a Duna TV így is megnyerte a teljes lakosság körében, míg a kereskedelmi célcsoportban sem a Csúcsformában3, sem az Avatar nem volt "látótávolságban". A köztévé közleménye szerint a dalválasztó műsor 22 százalékkal több nézőt vonzott, mint a megelőző hetek versengései, így A Dal 2016 a közmédia idei legnézettebb produkciója lett. A közmédia gyér nézőszámai miatt a Duna TV-n legközelebb az Eurovíziós dalverseny európai döntőjén lesz ennyi néző. Azt pedig valószínűleg mind a foci Eb, mind az olimpiai közvetítés képes lesz túlszárnyalni.

A közmédiától a TV2 felé kanyarodva leírhatjuk, hogy újabb tavaszi műsorokról lebbentették fel a fátylat. Március 16-tól Kovács Lázárral és megújult szabályokkal várja a nézőket a TV2 gasztrorealityje, a Hal a tortán. A másor a megszokott sémát felrúgja, hiszen Kovács Lázár kvízjátékban teszteli a sztárok tudását, akik a megszerzett pontok alapján kapják meg az alapanyagokat. Nehezíti az is majd a játékosok dolgát, hogy főzésre összesen három órájuk van, ami során jó pár nehezítést kapnak, van, hogy óriás fakanállal kell kevergetni az ételt, vagy épp szumóruhában teljesíteni a küldetést. Előzetesen a műsortól azt biztosan el lehet várni, hogy legalább a csatorna közönségátlagát hozza. Az esti nézettségi versenyen ez ugyan nem fogja a TV2 javára billenteni az eredményt, de – ellentétben a mostani helyzettel, és a Magánnyomozók vergődésével - legalább a korábban megszerzett nézők talán nem fognak elmenekülni a csatornáról.

A hétvégi programokról is sok minden kiderült. A TV2 az utóbbi években rendre vasárnap rukkolt elő a legerősebb felhozatallal, ez a szokás áprilistól tovább folytatódik. A hét utolsó napján jön ugyanis a Nagy Duett és Friderikusz is műsorra kerül majd. Előbbi műsor Liptai Claudia és Majka párosával tér vissza a képernyőre, ők vezénylik majd le a megújult zsűri előtt a 24 híresség – 12 sztárpár – csatáját. Szombaton viszont egy új formátum jön, amely vélhetőleg az Ének iskolájának sikereiből próbál meríteni. A Kismenők című tehetséggondozó produkcióban a gyerekeké lesz a főszerep, Ördög Nóra és Tilla vezetésével. A TV2 ezúttal műfaji megkötés nélkül fogja keresni a tehetségeket.

Ám mielőtt jön a tavaszi műsoráradat összefoglaljuk a múlt hét legfontosabb számait. A kereskedelmi célcsoportban hétből hét estét (19-23 óra közötti időszakot) nyert meg az RTL Klub. A csatornát átlagosan a készülékek előtt ülők 18 százaléka nézte, ezzel szemben a TV2 a nézők 9,5 százalékát kötötte le. A Cool (7% SHR) minimális mértékben visszacsúszott, míg az F+ (5,3 % SHR) leheletnyit erősödött. A sort szokás szerint a Duna TV (3,4% SHR) és a Viasat 3 (3,3% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!