4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Véget ért A Dal, amely ugyan a kereskedelmi célcsoportban a közönségarányt tekintve elmaradt az elmúlt évek számaitól, ám a döntőre azért sokan kapcsoltak a Duna TV-re.

Az elmúlt hetekben többször írtunk az Eurovíziós dalverseny hazai válogatójának nézettségéről, amelynél meglehetősen érdekesen alakultak a számok. Azok a tehetségkutatók (X-Faktor, Voice, Csillag születik, Megasztár), amelyekből A Dal "táplálkozik" a fiatalabb korosztályt célozták meg. Így logikusan a köztévé műsorának is ilyennek kellett volna lennie. A gyakorlat azonban azt mutatta, hogy a műsor a kereskedelmi célcsoportban folyamatosan alulteljesített, és csak a teljes népességet tekintve tudott erős számokat hozni a válogató.

Igaz, a döntőre mindkét célcsoportban javított az énekesek versenye, olyannyira, hogy a teljes népességben kifejezetten erős számokat ért el. Már csak ezért is érthetetlen, hogy a műsor kapcsán kiadott közleményben miért alkalmaztak ismét szakmailag értelmezhetetlen mutatót. A közlemény szerint „A Dal 2016 műsorfolyam döntőjének nézettsége 920 ezer fő volt, amivel a legnézettebb adás lett”. Egy közel egymilliós számot publikálni érthető módon jobb, mint a Duna TV valós nézettségi adatát: a csatornán a műsort 760 ezer néző követte, ami a készülékek előtt ülők közel 17 százalékát jelentette. A műsorról kiadott közlemény ugyanis - ellentétben a szakmai standardokkal, amely egy-egy csatorna nézettségét méri - azt publikálták, hogy a Duna TV-n és a Duna World-ön együttesen mennyi nézője volt a műsornak.

A kozmetikázás a szakmai érveken túl azért sem teljesen érthető, mert az adott idősávot a Duna TV így is megnyerte a teljes lakosság körében, míg a kereskedelmi célcsoportban sem a Csúcsformában3, sem az Avatar nem volt "látótávolságban". A köztévé közleménye szerint a dalválasztó műsor 22 százalékkal több nézőt vonzott, mint a megelőző hetek versengései, így A Dal 2016 a közmédia idei legnézettebb produkciója lett. A közmédia gyér nézőszámai miatt a Duna TV-n legközelebb az Eurovíziós dalverseny európai döntőjén lesz ennyi néző. Azt pedig valószínűleg mind a foci Eb, mind az olimpiai közvetítés képes lesz túlszárnyalni.

A közmédiától a TV2 felé kanyarodva leírhatjuk, hogy újabb tavaszi műsorokról lebbentették fel a fátylat. Március 16-tól Kovács Lázárral és megújult szabályokkal várja a nézőket a TV2 gasztrorealityje, a Hal a tortán. A másor a megszokott sémát felrúgja, hiszen Kovács Lázár kvízjátékban teszteli a sztárok tudását, akik a megszerzett pontok alapján kapják meg az alapanyagokat. Nehezíti az is majd a játékosok dolgát, hogy főzésre összesen három órájuk van, ami során jó pár nehezítést kapnak, van, hogy óriás fakanállal kell kevergetni az ételt, vagy épp szumóruhában teljesíteni a küldetést. Előzetesen a műsortól azt biztosan el lehet várni, hogy legalább a csatorna közönségátlagát hozza. Az esti nézettségi versenyen ez ugyan nem fogja a TV2 javára billenteni az eredményt, de – ellentétben a mostani helyzettel, és a Magánnyomozók vergődésével - legalább a korábban megszerzett nézők talán nem fognak elmenekülni a csatornáról.

A hétvégi programokról is sok minden kiderült. A TV2 az utóbbi években rendre vasárnap rukkolt elő a legerősebb felhozatallal, ez a szokás áprilistól tovább folytatódik. A hét utolsó napján jön ugyanis a Nagy Duett és Friderikusz is műsorra kerül majd. Előbbi műsor Liptai Claudia és Majka párosával tér vissza a képernyőre, ők vezénylik majd le a megújult zsűri előtt a 24 híresség – 12 sztárpár – csatáját. Szombaton viszont egy új formátum jön, amely vélhetőleg az Ének iskolájának sikereiből próbál meríteni. A Kismenők című tehetséggondozó produkcióban a gyerekeké lesz a főszerep, Ördög Nóra és Tilla vezetésével. A TV2 ezúttal műfaji megkötés nélkül fogja keresni a tehetségeket.

Ám mielőtt jön a tavaszi műsoráradat összefoglaljuk a múlt hét legfontosabb számait. A kereskedelmi célcsoportban hétből hét estét (19-23 óra közötti időszakot) nyert meg az RTL Klub. A csatornát átlagosan a készülékek előtt ülők 18 százaléka nézte, ezzel szemben a TV2 a nézők 9,5 százalékát kötötte le. A Cool (7% SHR) minimális mértékben visszacsúszott, míg az F+ (5,3 % SHR) leheletnyit erősödött. A sort szokás szerint a Duna TV (3,4% SHR) és a Viasat 3 (3,3% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!