2p

A Lidl közösségi oldala mérföldkőhöz jutott: a rajongók száma 2014. február 27-én átlépte a tízmilliót.

2011 szeptemberében 7 Lidl-ország egyszerre jelent meg a nemzetközi közösségi médiában (Nagy-Britannia, Spanyolország, Írország, Hollandia, Horvátország, Románia és Finnország), melyet csak a németországi Lidl Facebook profiljának megjelenése előzött meg. 2013 áprilisáig lépésről lépésre minden Lild-ország csatlakozott a Facebookhoz önálló rajongói oldallal. A Lidl-nek jelenleg 26 Facebook vállalati profilja és 10,2 millió fős online közössége van, az átlagos népszerűségi index 5,9 százalék. Így a Lidl 2,5 éves nemzetközi Facebook jelenléttel az európai élelmiszerkereskedelmi hálózatok közül az első helyen áll, míg világviszonylatban a második helyet mondhatja magáénak. A Lidl azonban nem csak a rajongók számát tekintve áll a rangsor élén: a tanulmány azt is alátámasztja, hogy a Lidl rendelkezik a legnagyobb aktivitással és továbbra is a legtöbb jelölést igazolja vissza.

"A Facebook az elmúlt 2,5 évben a Lidl vállalati kommunikációjának kiemelt platformjává vált.” – nyilatkozta Andreas Brückner, az MRM Worldwide nevű ügynökség üzletvezetője. "A siker abból a professzionalitásból adódik, amellyel a Lidl a közösségi médiát használta. Ahelyett, hogy a Facebook-on csak reklámoznának, a Lidl ezt a csatornát arra használja, hogy nyíltan és tisztán kommunikáljon a vásárlókkal." A Lidl a klasszikus nyereményjátékok mellett a rajongókat más területen is aktívan bevonja: az online közösséggel együtt új termékeket találtak ki (crowdsourcing) és már adománygyűjtést is szerveztek (crowdfunding). A kínálat kialakításában is kikérik a közösség véleményét. Néhány Lidl országban már előfordult, hogy a rajongók döntése alapján választották ki, melyik árucikk kerüljön fel a polcokra.

"A Lidl nagyon komolyan veszi vásárlói véleményét. Az innovatív tartalmak mellett véleményem szerint ez aktivitásuk sikerének egyik kulcsa.” – vélekedik Andreas Brückner. "Facebook tevékenységeink a jövőben is az innovációt, a vásárlókkal való kapcsolattartást és az átláthatóságot fogják szolgálni."

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!