A BAA-re a Ferrovialon kívül a Goldman Sachs globális befektetési csoport is pályázott. A BAA hétfő este bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdett a Ferroviallal és még egy további partnerrel, a Goldman Sachsszal. Ez a tárgyalás hírek szerint gyakorlatilag árveréssé fajult, és a két pályázó az este folyamán egymásra kínált rá. A "licitet" a Ferrovial nyerte, részvényenként 9,50 fontos, a BAA-t 10 milliárd font fölé értékelő ajánlattal. A Goldman állítólag 9,40 fontnál megállt, igaz, ehhez részvényenként 15,25 pennys külön osztalékot is kínált a befektetőknek. A Ferrovial elfogadásra ajánlott javaslata ehhez képest 22,00 pennys prémiumot kínál.
A BAA részvénye a Londoni Értéktőzsde hétfői zárásában - éppen az átvételi csata híreire - igen meredek, 23,00 pennys, 2,54 százalékos erősödéssel 9,28 fontra, minden eddiginél magasabbra emelkedett a pénteki 9,05 fontos záróról.
A BAA tulajdona a Londont kiszolgáló öt nemzetközi repülőtér közül a három legnagyobb, a Heathrow, a Gatwick és a Stansted, emellett Southampton, Glasgow, Edinburgh és Aberdeen légikikötője is. E repülőtereken tavaly összesen 142,6 millió utas fordult meg, ami Nagy-Britannia összlakosságának csaknem a két és félszerese.
A Ferrovialé lett a BAA
A brit BAA Plc. repülőtér-üzemeltető elfogadta a spanyol Ferrovial építőipari és szolgáltató csoport konzorciumának 10,3 milliárd fontos, részvényenkénti 9,5025 fontos felvásárlási ajánlatát. A hétfő éjszakába nyúló, árverésszerű tárgyalás után a BAA vezetése a spanyol csoport eddig többször elvetett, ám most meredeken feljavított vételi ajánlatát elfogadásra javasolta a részvényeseknek.