A japán autógyár a tavalyi év végén előzte meg a második számú amerikai céget, és azóta a két cég közötti különbség folyamatosan nőtt. A világ gyártásának 15 százalékát a kezében tartó General Motors pozíciói is veszélybe kerülhetnek, mivel a Toyota a korábban előrejelzettnél valószínűleg négy százalékkal több járművet fog értékesíteni, miközben amerikai vetélytársa a visszaesés ellen küzd - írja a Financial Times.
Nem véletlen, hogy a 2003-ban 7,4 millió járművet értékesítő japán vállalat a legnyereségesebb autógyár a világon. A cég, amely az elmúlt időszakban folyamatosan hódította meg a Ford és a GM legfőbb bázisának számító amerikai piacot, az évtized végére a társaság elnöke, Fujio Cho szerint az elsőszámú autógyár lesz a világon.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Elégedetlen európai leányvállalataival a General Motors
Központosít Európában a világ legnagyobb autógyártója
A General Motors trónjára tör a Toyota
A világ legnagyobb autógyártója továbbra is a General Motors, míg a második helyen a Toyota stabilizálta helyzetét. A harmadik helyen az elmúlt időszakban problémákkal küzdő Ford áll a statisztikák szerint.