1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ázsiai országban erős érdekeltségekkel rendelkező német autógyár úgy döntött, hogy átlagban 11,7 százalékkal lejjebb viszi a kínai piacon kínált modelljeinek árait.

A wolfsburgi konszern egyik legnagyobb vetélytársa, a General Motors (GM) még a múlt hónapban jelentette be, hogy két vezető modelljének árát 11 százalékkal csökkenti. Elemzők szerint a VW mostani, hasonló lépésére azért volt szükség, mert az csak így tudja továbbra is megtartani vezető pozícióját a kínai piacon, értesült a Spiegel.

Az árleszállítás másik oka az lehet, hogy a VW-Polo az eddigi eladási adatok alapján nem tudta belopni magát a kínai vevők szívébe. Azt sokuk ugyanis túl drágának és kicsinek találja. A konszern vezetői a következő hónapokban forgalomba kerülő Skoda Octaviától várják a csorba kiköszörülését.

Tavaly egyébként a VW nyereségének húsz százalékát köszönhette a kínai autópiacnak, amely a leggyorsabban fejlődik a világon. Az utóbbi időben azonban kisebb térvesztést kellett elkönyvelnie a növekvő konkurencia és kapacitásbeli problémák miatt.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!