A wolfsburgi konszern egyik legnagyobb vetélytársa, a General Motors (GM) még a múlt hónapban jelentette be, hogy két vezető modelljének árát 11 százalékkal csökkenti. Elemzők szerint a VW mostani, hasonló lépésére azért volt szükség, mert az csak így tudja továbbra is megtartani vezető pozícióját a kínai piacon, értesült a Spiegel.
Az árleszállítás másik oka az lehet, hogy a VW-Polo az eddigi eladási adatok alapján nem tudta belopni magát a kínai vevők szívébe. Azt sokuk ugyanis túl drágának és kicsinek találja. A konszern vezetői a következő hónapokban forgalomba kerülő Skoda Octaviától várják a csorba kiköszörülését.
Tavaly egyébként a VW nyereségének húsz százalékát köszönhette a kínai autópiacnak, amely a leggyorsabban fejlődik a világon. Az utóbbi időben azonban kisebb térvesztést kellett elkönyvelnie a növekvő konkurencia és kapacitásbeli problémák miatt.
(Menedzsment Fórum)
A General Motors után a Volkswagen is csökkenti árait Kínában
Az ázsiai országban erős érdekeltségekkel rendelkező német autógyár úgy döntött, hogy átlagban 11,7 százalékkal lejjebb viszi a kínai piacon kínált modelljeinek árait.