A világ vezető márkatanácsadó cége, az Interbrand által rendezett Brandchannel legújabb felmérés, a lap előfizetőinek kedvenc márkáit rangsorolta – számolt be a Reuters. Ennek alapján végzett az élen a Google, amely a szavazatok 15 százalékát kapta. A kereső site tavaly is népszerű volt, akkor negyedik helyezést ért el. A márkanév elterjedtségét talán az érzékelteti a legjobban, hogy az angolban egyre terjed a „to Google" ige a keresés egyfajta szinonimájaként.
A második helyre 14 százalékkal a tavalyi győztes, az Apple-brand került, a harmadik helyen a szavazatok 12 százalékával a Coca-Cola végzett. A kólagyártó márkaneve egyébként a BusinessWeek magazin és az Interbrand felmérésében évek óta az első helyen áll.
A Coca-Cola-tól épp hogy elmaradva szerepelt a Starbucks, amely a negyedik helyre került 11 százalékkal. Érdekes, hogy a cég messze megelőzte az egyéb gyorséttermeket, a szektorból egyedüliként került a top 10-be. A lista első tíz helyezettje között ötödikként az Ikea szerepel, a svéd céget a Nike sportszergyár, a Nokia mobiltelefon-készítő, illetve a BMW autógyár követi, és tizedik helyre a svéd Absolut került.
Ha az európai márkaranglista legjobbja a finn Nokia, majd a BMW és az IKEA következik. A BMW Európában rögtön két márkanevet is a magáénak tudhat: a harmadik legnépszerűbb ugyanis a MINI kisautó lett, míg az anyacég, maga a BMW a negyedik helyen végzett.
A Google lett az év márkája
A hét elején tett közzétett szokásos éves felmérését az Interbrand, amely szerint a Google lett Az év brandje. Az internetes keresőrendszer olyan nagymúltú, vagy feltörekvő brandeket utasított magamögé, mint a Coca-Cola vagy a Starbucks.