2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hét elején tett közzétett szokásos éves felmérését az Interbrand, amely szerint a Google lett Az év brandje. Az internetes keresőrendszer olyan nagymúltú, vagy feltörekvő brandeket utasított magamögé, mint a Coca-Cola vagy a Starbucks.

A világ vezető márkatanácsadó cége, az Interbrand által rendezett Brandchannel legújabb felmérés, a lap előfizetőinek kedvenc márkáit rangsorolta – számolt be a Reuters. Ennek alapján végzett az élen a Google, amely a szavazatok 15 százalékát kapta. A kereső site tavaly is népszerű volt, akkor negyedik helyezést ért el. A márkanév elterjedtségét talán az érzékelteti a legjobban, hogy az angolban egyre terjed a „to Google" ige a keresés egyfajta szinonimájaként.

A második helyre 14 százalékkal a tavalyi győztes, az Apple-brand került, a harmadik helyen a szavazatok 12 százalékával a Coca-Cola végzett. A kólagyártó márkaneve egyébként a BusinessWeek magazin és az Interbrand felmérésében évek óta az első helyen áll.

A Coca-Cola-tól épp hogy elmaradva szerepelt a Starbucks, amely a negyedik helyre került 11 százalékkal. Érdekes, hogy a cég messze megelőzte az egyéb gyorséttermeket, a szektorból egyedüliként került a top 10-be. A lista első tíz helyezettje között ötödikként az Ikea szerepel, a svéd céget a Nike sportszergyár, a Nokia mobiltelefon-készítő, illetve a BMW autógyár követi, és tizedik helyre a svéd Absolut került.

Ha az európai márkaranglista legjobbja a finn Nokia, majd a BMW és az IKEA következik. A BMW Európában rögtön két márkanevet is a magáénak tudhat: a harmadik legnépszerűbb ugyanis a MINI kisautó lett, míg az anyacég, maga a BMW a negyedik helyen végzett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!