A Népszava szerint a Fővárosi Közgyűlésnek a HÉV-kiváltást gátló határozatát kellene megváltoztatni, ráadásul az érvényes fővárosi koncepció egész más jövőt tartogat a HÉV-vonalaknak.
Ha a várható számos akadályt elhárítják, júliusban megalakulhat az a budapesti elővárosi közlekedési cég, amelyről jelenleg is egyeztet a pénzügyi és a közlekedési tárca a BKV-val és annak tulajdonosával, a fővárosi önkormányzattal. Ez azért lenne fontos a BKV-nak, mert a kormány december 17-ei döntése alapján ez lenne a kulcs az egyszeri, 30 milliárd forintos állami forráshoz.
A pénz ellentételezésére már felvetődött a HÉV-hálózat egészének vagy egy részének átadása. A Népszava információi szerint a BKV-nál már elkészült egy "vázlat" a HÉV Zrt. létrehozásáról, majd annak részvényértékesítéséről. Tőzsdére nem vinnék a céget, a részvényeket feltehetőleg a főváros és az állam venné meg. Ez utóbbi akár a MÁV-on vagy a Volánbuszon keresztül képviselné magát a tulajdonszerzésben.