Alain de Pouzilhac, a Havas elnök-vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a Grey felvásárlása ugyan javítaná vállalata pozíciót, ám az ügylet megkötése nem élet bevágó. A cég első embere ezt a társaság eredményeinek ismertetése kapcsán mondta el.
A világ hatodik legnagyobb reklámügynökségének számító francia cég bevétele árfolyamváltozásokat és az akvizíciók miatt 9,4 százalékkal 393 millió euróra csökkent. A visszaesés hátterében a vezető szerint a dollár gyengélkedése és a csoport átalakítása áll. Az egyszeri tételek nélkül ugyanis fél százalékos növekedést értek el.
De Pouzilhac arra s rámutatott, hogy a cég az USA-ban néhány fontos ügyfelet elvesztett, és ez is közrejátszott abban, hogy két irodájuk (Chicago és San Francisco) vezetését átalakítsák. Az igazgató néhány napja éppen a Grey erős amerikai jelenlétére célozva fejtette ki, hogy a felvásárlás azért is lenne előnyös, mivel a két cég jól kiegészítené egymást.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Megvenné amerikai konkurensét a Havas
Nem akarják, hogy kimazsolázzák a Greyt
Eggyel kevesebb vevőjelölt a reklámóriásért folytatott versenyben
A Havasnak nem életbe vágó a terjeszkedés
Az elmúlt időszakban, a Grey Global több lehetséges vevője fejtette ki álláspontját az akvizícó kapcsán. Az egyik esélyesnek tartott ügynökség, a Havas vezetője most meglehetősen mértéktartóan nyilatkozott a szándékaikat illetően.