A Havas jövőjével kapcsolatban azután kezdődtek piaci találgatások, hogy a héten a vállalat legnagyobb tulajdonosa Vincent Bolloré bejelentette: tulajdonrésze immár 16 százalékra rúg, ám megfelelő ajánlat esetén nyitott megválni attól.
A Financial Times kérdésére a legnagyobb francia reklámügynökség feje Maurice Lévy ugyan cáfolta, hogy máris ajánlatot tettek volna konkurensükre, ám azt is hangsúlyozta, "ha a cég eladó lesz, mi biztos ott leszünk a vevők között". A Publicis várakozó álláspontja mögött az elemzők azt sejtik, hogy a Havas egyik legnagyobb ügyfelét, az Intelt könnyen elveszítheti, amely akár a pénzügyi-, akár a szakmai befektetők szemszögéből vizsgálva erősen csökkentené az értékét.
A Publicis emellett kényszerpályán is van, mondják az iparági szakértők, hiszen a "nagyétvágyú" brit WPP azután, hogy felvásárolta az amerikai piac harmadik legerősebb szereplőjét a Grey Globalt, most a Havasra is szemet vetett. Amennyiben pedig a britek a francia vállalatot is bekebelezik, nemcsak a Publicishez képest erősödik meg nagyon a WPP, de a világ legnagyobb ügynökségei közé lép. Ezzel szemben, ha a két francia ügynökség fúziója realizálódna - így az elemzők -, akkor azzal a WPP-t maguk mögé tudnák szorítani.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A Havas újabb fontos partnert veszíthet
WPP és Grey: két dudás egy csárdában
A Publicis konszolidációval javította eredményeit
A Havasra fáj a foguk
Meglepő nyilatkozatot tett a Publiscis elnöke, Maurice Lévy, aki szerint cége érdeklődésének középpontjába került a Havas médiaügynökség. Egy fúzióval Európa legerősebb reklámcége jönne létre.