Az informatikai cég illetékesei szerint a döntés során fontos szerepet játszott, hogy a korábban szinte csak Európára koncentráló versenysorozat az elmúlt időszakban globálissá vált, és a versenynaptárba egyre több ázsiai helyszín is bekerült.
A HP vezetői szerint a tevékenységük során nagy jelentőséggel bíró kínai, észak-amerikai, közel-keleti versenyek olyan publicitást biztosítanak - az olimpia és a labdarúgó vb mellett - a legnagyobb nézettségű sporteseményen, amely az informatikai cég marketingstratégiájának szerves részévé teszi a szponzorációt.
A korábban - a HP által felvásárolt - Compaq által támogatott Formula-1-es istálló ugyan nem tudta megtörni az elmúlt években a Ferrari egyeduralmát, ám mivel az egyik legfőbb vetélytársa az olaszoknak, és - a felmérések szerint - a szurkolók körében a második legnépszerűbb csapat, így az IT cég számára jelentős márkaismertséget biztosít.
A szerződés anyagi részleteiről sem Andrew Collis, a HP szponzorációs tevékenységét irányító igazgatója, sem Sir Frank Williams, a F1-es csapat főnöke nem nyilatkozott a Financial Timesnak.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A szponzorokért is hajtanak a sportolók
A hirdetők is csatáznak a Forma 1-ben
Dohányreklámok után dohányzásellenes reklámok a F1-ben
A Hewlett-Packard marad a BMW Williams fő támogatója
Többéves szponzorációs szerződést írt alá a Hewlett-Packard a BMW Williams Forma-1-es csapattal - értesült a Financial Times.