Egy brit médiaügynökség felmérése szerint a televíziónézők az Eb eddigi 90 percei alatt a koreai autógyár hirdetését láthatták a leggyakrabban, a Coca-Cola és a T-Mobile reklámjait pedig a legritkábban.
A londoni Initiative Worldwide médiügynökség és a Margaux Matrix arról készített felmérést, hogy a pályát övező reklámtáblák hirdetései közül melyik volt a legtöbbször látható a tévéközvetítések során, azaz melyik üzenet jutott el a legtöbbször a TV-nézőkhöz mint potenciális fogyasztókhoz. Mint ismert, ezeken a hirdetési felületeken a torna 8 főszponzorának a neve cserélődik állandó rendszerességgel.
Az eddigi statisztikák szerint a képernyőn a Hyundai márkanév 32 százalékkal többször tűnt fel az átlagnál. Az autógyárral ilyen szempontból csupán a Mastercard vetekedhet, amely 23 százalékkal nőtt az átlag felé. A Carlsberg söripari óriás csupán 2 százalékkal volt többet jelen az átlagnál a képernyőn.
Az alulreprezentáltak listáján a legkedvezőbb mutatókkal a McDonald's rendelkezik: a gyorsétteremlánc logóját az átlagnál 1 százalékkal kevesebbszer láthatták a nézőt. A JVC mínusz 7, a Canon mínusz 8 százalékos mutatóval rendelkezik, a legrosszabb eredményt pedig a T-Mobile és a Coca-Cola könyvelhette el.
A mobilszolgáltatónak 12, az üdítőipari óriáskonszernnek pedig 13 százalékkal kevesebbszer sikerült bekerülni a kamerák látómezejébe az átlaghoz képest, adták hírül német marketinges szaklapok.
(Menedzsment Fórum)
A Hyundai lekörözte a Coca-Colát az Euro 2004 közvetítései alatt
Egy brit médiaügynökség felmérése szerint a televíziónézők a 90 perc alatt a koreai utógyár hirdetését láthatták a leggyakrabban, a Coca-Cola és a T-Mobile reklámjait pedig a legritkábban.