2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tovább éleződhet a verseny az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelemben, mivel a következő hetekben megnyitnak a Lidl üzletek. A tovább terjeszkedő hipermarketláncok mellett egyre nagyobb szerephez jutnak a beszerzési társulások és magyar tulajdonban lévő boltláncok.

Németországban az egyik legolcsóbbnak számító Lidl lánc az idén 10-15 bolt megnyitását tervezi, de összesen több mint 100 diszkonttal fedné le a magyar piacot. A 11 európai országban mintegy négyezer 1200-1600 négyzetméteres üzlettel jelen lévő Lidl minden piacon erős árversenyt diktál, árai átlagosan 20-30 százalékkal alacsonyabbak az átlagosnál - számolt be a Világgazdaság.

A szupermarketek szerint az olcsó ár csak rövid távon jelenthet versenyelőnyt az új diszkont-láncnak, a lakóhely-közeliség, a minőségi árukínálat ugyanis sok vásárló számára legalább ennyire fontos. A hipermarketláncok sem várják tétlenül az új szereplő megjelenését: bővítik hálózatukat, és változatos akciókkal csalogatják magukhoz a vásárlókat. 2003-ban, az országban 8 új hipermarket nyitott, és a Tesco, Auchan, Cora hármas legalább ugyanennyi új egység megnyitását tervezi az idén is. A terjeszkedés lendülete tehát nem hagy alább, aminek eredményeként 2003-ban a hipermarketek részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából további 2 százalékkal, 19-ről 21 százalékra emelkedett, írja a Világgazdaság.

Lényeges eleme a kereskedelmi struktúra változásainak, hogy visszaszorul a szervezetlen kereskedelem, így a szervezett eladásra már a teljes forgalom 90 százaléka jut. Ezen belül viszont az önálló kis boltok piaci részesedése évről évre csökken. A GfK Piackutató Intézet felmérése szerint egyre több kis üzlet tulajdonosa csatlakozik valamelyik beszerzési társuláshoz vagy magyar tulajdonban lévő boltlánchoz. A CBA, Coop, Honiker és Reál együttesen több mint 10 ezer kis boltot tömörít, és előkelő helyet foglalnak el a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi vállalatok ranglistáján, áll a Világgazdaság beszámolójában.

Kapcsolódó anyagok
Előretörtek a láncba szervezett boltok
Továbbra sem csökken a hipermarketek lendülete
Magyarország lehet a Lidl áruházlánc regionális központja

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!