2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV mintegy hétszáz állomása közül négyszázon olyan biztosítóberendezés működik, amely nem korszerű, mondta el egy hétfői háttérbeszélgetésen Dr. Mosóczi László, a MÁV üzletági általános vezérigazgató-helyettese.

Az említett négyszáz állomás mechanikus állomási biztosítóberendezéssel van felszerelve. Ez ugyan nem korszerű, önmagában azonban még biztonságos, és a korszerűbb berendezésekhez viszonyítva jobban igényli az emberi közreműködést, magyarázta Mosóczi László. Példaként említette a Nyugati pályaudvart, ahol a biztosítóberendezés már több mint száz éves, cseréje azonban nagyon drága lenne. Korszerű, azaz elektronikus vagy jelfogós biztosítóberendezés mindössze háromszáz állomáson található.

Mosóczi egyúttal hozzátette: a múlt héten történt vasúti tragédiát nem az állomási biztosító-berendezések hibája okozta, mivel az mind Monorierdő, mind Pilis állomáson működött (előbbi állomáson elektronikus, utóbbinál jelfogós berendezést használnak); a hiba az úgynevezett térközbiztosító berendezésben volt. Utalt arra, hogy a szerencsétlenséget még így is el lehetett volna kerülni, ha nem történnek emberi mulasztások.  

A MÁV egyébként idén mintegy negyvenmilliárd forintot fordít pályafelújításra és -rekonstrukcióra. Ebből 22-23 milliárd forint megy el karbantartásra és zavarelhárításra, felújításra pedig 18 milliárd forint jut.

Mint ismert, október 6-án délelőtt Monorierdő vasúti megállónál a Nyíregyháza felől Budapestre tartó Hajdú IC-vonat végébe belerohant a Ceglédről ugyancsak Budapestre tartó személyvonat. A baleset négy halálos áldozatot követelt, 27-en megsérültek. A történtek után lemondott Szabó Pál közlekedési miniszter és Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. igazgatóságának elnöke. Lemondásukat Gyurcsány Ferenc miniszterelnök elfogadta. Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója szintén felajánlotta lemondását, ezt azonban nem fogadták el.

A baleset körülményeit a rendőrség a MÁV szakembereinek bevonásával vizsgálja, a Közlekedésbiztonsági Szervezet pedig független szakmai vizsgálatot folytat az ügyben.

W. B.

Menedzsment Fórum  
   

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!